باوی سلام:/چندی پیش شهرداری شیبان با احداث غیر اصولی سرعت گیر در مسیر اهواز ملاثانی ،باعث ایجاد ترافیک ،تصادفات پیاپی وتخریب آسفالت اتوبان شد.
بر اثر مرور زمان سرعت گیر هاتخریب شدند ولی متاسفانه شهرداری شیبان مجدداً اقدام به بازسازی این سرعت گیرها نمود.
اما این بار بجای استفاده از سرعت گیر پلاستیکی ،اقدام به ساخت سرعت گیر با آسفالت نمود!!!!
این سرعت گیرها چون از جنس آسفالت بوده ،از دور قابل روئیت نیستندواین امر در شب حادتر می شود.
از معایب دیگر این سرعت گیرها در این مکان می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
سرعت گیرها و سرعت کاهها خطرجدی برای راکبین موتورسیکلت و دوچرخه به حساب میآید.
کمک ردن سرعت وسیله نقلیه وشتاب گیری مجدد آن علاوه بر بالا بردن مصرف سوخت, آلودگی صوتی نیز ایجادمی کند.
طبق قانون مصوب سال 85موارد زیر باید در سرعت گیرها رعایت شود.
ارتفاع سرعتگیر بر اساس دستورالعمل شورای ترافیک کشور می تواندبین ۵ تا ۱۰ سانتیمتر باشد.
ـ نصب دو عدد تابلو کاهش سرعت و فاصله تا سرعتگیر(که فاصله تا سرعتگیر بر اساس تعریف نوع جاده معین می گردد).
ـ استقرار سرعتگیر و نصب تابلو می بایست در مکانهایی نصب واحداث گردد که دارای دید کافی برای راننده باشد.
ـ رنگ آمیز بودن سرعتگیر و وجود دو خط عرضی قبل از سرعتگیر.
نمونه سرعت گیر
تصویر زیر تصادف عصر امروز می باشد که براثر کم کردن سرعت ناگهانی ماشین سواری پراید به علت نزدیک شدن به سرعت گیر رخ داد
امید است مسولین راهداری وفرماندار محترم نسبت به برداشتن این سرعت گیرها اقدام عاجل فرمایند.
تصاویرتصادفات قبلی در ادامه مطلب آمده است.
من با نظر شما موافقم که تعویض گارد ریل کار بیهوده و بی فایده ای است آن هم جایگزینی آن با سنگ جدول که بر روی اتوبان اصلی که ذبطی به شهرداری ندارد و برعهده وزارت راه است انجام شده و میبایست شهرداری وشورای اسلامی سه شهر مسیر بخاطر این کار عبث و بیهوده که بیت المال را به هدر دادند استیضاح شوند و بجای این خرج بیهوده میرفتند کارهای اساسیتر مثلا احداث و آسفالت خیابانهای اصلی شهر میپرداختند.
سلام به همشهریان
محور ملاثانی تا اهواز از جمله محورهای پر تردد بحساب میاید در این محور از روستای دراویزه تا چهارشیر اهواز حدودا 40سرعتگیر نصب شده که نصب این تعداد از سرعت گیرها نشان دهنده فرهنگ غلط رانندگی در این مسیر است و انصافا اگه این سرعت گیرها نبود چه بر سر مردمان این مسیر می آمد . رانندگانی که متاسفانه با سرعت بالادردرون شهرهای این مسیر روزانه خطرات فراوانی را برای عابران ایجاد میکنند و بر خلاف نظر نویسنده محترم ممکن بود اگه این سرعت گیرها برداشته شوند جان این عابران بخطر بیفتد و در این زمینه پاسخگو چه کسی خواهد بود لذا از شهرداری های محترم و اداره راه شهرستان باوی انتظار دارد که نسبت به توسعه زیر گذرها برای ایجاد امنیت در تردد اقدام نماید.
سلام علیکم
یک نظریه در روان شناسی هست که می گه که انسان "شناسایی منفی" را بر "عدم شناسایی" ترجیح می دهد با این حال شهرداری ها و شوراهای بی بخاری مانند شیبان که عرضه ی انجام کارهای مثبت را ندارند ترجیح می دهند که از طریق انجام کارهایی حتی اگر منفی باشد خود را به مردم شیبان و دیگر شهرها بشناسند، مردم کیلو چند؟؟ اگر جان مردم اهمیت داشت چندین کیلومتر گاردریل ایمن و استاندارد و بین المللی را باسنگ و جدول غیر قابل انعطاف عوض نمی کردند. فقط بخاطر این کار پیمانکاری بگیرند. کسی هم جیکش در نیامد. به قول اون پیرزن: مال دولت را باید چاپید و غاپید، حامیهه حرامیهه!!!!!!!!!!!!!!!!!
کو گوش شنوا؟