باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

گواهینامه نوع دوم فرهنگیان

باوی سلام:/شیوه نامه شماره ( 1) :نحوه تطبیق و احتساب آموزشها ، نحوه بررسی و تایید و صدور گواهینامه نوع دوم
200 مورخ / در اجرای مفاد نظام آموزش کارکنان دستگاههای اجرایی موضوع پیوست بخشنامه شماره 1834
90/1/30 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری مبنی بر صدور گواهینامه های آموزشی نوع
دوم که منجر به اخذ مدارک تحصیلی بالاتر می گردد و نظر به مفاد مندرج در دستورالعمل اجرایی بخشنامه فوق
90 (که از طریق پورتال آموزش جهت بهره برداری لازم در اختیار /12/ 200 مورخ 4 /90/ الاشاره به شماره 31146
همکاران قرار گرفته است) ، به منظور رفع ابهامات و ایجاد وحدت رویه و شفاف نمودن وظایف سازمان بهزیستی
استانها و گروه آموزش و بهبود منابع انسانی مرکز نوسازی و تحول اداری ستاد مرکزی سازمان به عنوان متولی
این امر شیوه نامه ای به شرح ذیل حضورتان ارائه می گردد :

گواهینامه نوع دوم
گواهینامه هایی که دارندگان آن می توانند از مزایای استخدامی آن نظیر دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم ،
لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در شرایط احراز مشاغل مربوطه درچارچوب رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه
برخوردار گردند. کارمندان و مدیران می توانند حداکثر دو سطح از گواهینامه های نوع دوم را دریافت نمایند .
دارندگان مدرک تحصیلی معادل حداکثر مجاز به اخذ یک سطح از گواهینامه های نوع دوم می باشند.
تبصره: منظور از مدارک معادل ، آن دسته از مدارکی است که به استناد مجوزهای صادره از سوی سازمان امور
اداری و استخدامی کشور و یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور وقت اجرا شده و مدارک معادل دانشگاهی
است دوره های ارزشیابی شده ملاک عمل نمی باشد
روند بررسی پرونده های آموزشی کارکنان شاغل در اداره کل بهزیستی استانها توسط کمیته های اجرایی
1)مطالعه بخشنامه و دستور العمل مربوطه .( موکداً، توصیه می گردد قیل از هر اقدامی مفاد نظام آموزش کارمندان
دستگاههای اجرایی و دستورالعمل اجرایی آن توسط کار شناس آموزش استان مطالعه و در حین بررسی مدارک به دستورات عمل
گردد. )
2)جمع آوری مدارک و پرونده آموزشی متقاضیان استفاده از این گواهینامه که امتیاز آنان به حد نساب رسیده
است.
3)تشکیل کمیته اجرایی آموزش و توانمند سازی در سطح سازمان بهزیستی استان به شرح اعضا مندرج در
دستورالعمل مربوطه با حضور نماینده آموزش و پژوهش استانداری ، به منظور بررسی و تایید اولیه پرونده های
آموزشی کارمندان در قالب چک لیست پیوست .
2
4)بررسی دوره های آموزشی طی شده از سوی فرد از سال 79 و تطبیق آن با شناسنامه آموزشی و پست
سازمانی وی و همچنین انطباق با دوره های مصوب و مورد تایید کمیته راهبری آموزش سازمان از زمان بررسی تا
کنون با مد نظر قرار دادن شرایط ذیل :
-بر اساس بخشنامه نظام آموزش کارکنان و جدول شرایط اخذ گواهینامه نوع دوم (جدول ذیل) حداکثر ساعات
آموزشی طی شده توسط فرد در طول یک سال جهت اخذ گواهینامه مهارتی 200 ساعت ، گواهینامه تخصصی 200
ساعت، گواهینامه تخصصی پژوهشی سطح یک 160 ساعت و گواهینامه تخصصی پژوهشی سطح دو 120 ساعت
می باشد. که مازاد بر ساعات قید شده در طول یک سال از امتیاز آموزشی برخوردار نخواهد بود.
جدول شرایط اخذ گواهینامه نوع دوم
عنوان گواهینامه نوع
دوم
مدرک تحصیلی
پایه
جمع کل
ساعات
آموزش
حد نصاب نوع دوره های
آموزشی (ساعت)
حداقل زمان
گذراندن
آموزشی
حداکثر
ساعات
آموزشی قابل
قبول در یک
سال
آزمون جامع
طرح
تحقیقی
خدمت
برجسته
شغلی/مدیران
عمومی و
فرهنگی
مهارتی
دیپلم
1200
800
400
6 سال
200
ندارد
ندارد
ندارد
تخصصی
فوق دیپلم
1000
750
250
5 سال
200
ندارد
ندارد
ندارد
تخصصی-پژوهشی سطح
(1)
لیسانس
800
600
200
5 سال
160
کسب حد نصاب
70 درصد از کل
نمره آزمون
دارد
ندارد
تخصصی پژوهشی سطح
(2)
فوق لیسانس
600
450
150
5 سال
120
کسب حد نصاب
70 درصد از کل
نمره آزمون
دارد
دارد
-کلیه دوره های طی شده می بایست در نیاز سنجی و برنامه آموزش سازمان پیش بینی و به تصویب کمیته
راهبری آموزش و توانمند سازی سازمان رسیده باشد.
-در صورت تعدد گواهینامه دوره های آموزشی که با یک عنوان صادر شده باشد ، فقط یک گواهینامه قابل
محاسبه خواهد بود.
-دوره ها یا پودمانهای آموزشی مصوب رشته شغلی مسئول گزینش باید با هماهنگی هیأت عالی گزینش اجرا
شده باشد.
-دوره ها یا پودمانهای آموزشی مصوب رشته شغلی مأمور حراست باید مورد تأیید اداره حراست کل کشور مستقر
در نهاد ریاست جمهوری بوده و با هماهنگی آنها اجرا شده باشد.
-همایش ها ، سمینارها و گرد همایی های بین المللی ، ملی و یا استانی برای احتساب امتیازات پیش بینی شده
در نظام محاسبه نمی گردد.
3 -دوره های آموزشی که دارای عناوین و سرفصل های مشابه ، تکراری و در تاریخ های متفاوت برگزار گردیده اند
فقط یکی از گواهینامه ها جهت بهره مندی از امتیازات این نظام مورد قبول است.
-میزان ساعات دوره های آموزشی فناوری اطلاعات مشتمل بر مهارتهای هفت گانه و دوره های آموزشی عمومی
فناوری اطلاعات که توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهورابلاغ گردیده است ، برای
متصدیان مشاغل رسته فناوری اطلاعات جهت برخورداری از امتیازات قابل محاسبه نمی باشد.
-کارکنان رسمی و پیمانی دستگاههای اجرایی که در اموری چون شرکت های تعاونی ، هیأت شورای حل اختلاف ،
فدراسیون های ورزشی و ... عضویت دارند و برای انجام وظایف محوله دوره های آموزشی را طی می نمایند ، این
دوره ها برای برخورداری از امتیازات مترتب بر نظام نمی تواند ملاک عمل قرار گیرد.
-گواهینامه های صادره از مراکز و موسسات خصوصی ، در صورتی قابل قبول می باشد که صلاحیت آنها از سوی
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری بررسی شده و مجوز لازم را اخذ کرده باشند.
-در صورت تغییر رشته شغلی و شغل کارمند ، دوره هایی که در فهرست آموزشهای رشته شغلی و شغل قبلی
بوده و ارتباطی با شغل جدید کارمند ندارد یعنی دوره های شغلی گذرانده شده قبلی برای تمامی امتیازات به غیر
از گواهینامه نوع دوم قابل محاسبه خواهد بود و فقط دورهای فرهنگی و عمومی و آموزش های مدیران و
آموزش های شغلی مرتبط با شغل جدید که در نیاز سنجی سالانه توسط کمیته راهبری آموزش و توانمند سازی
تایید شده باشد برای گواهینامه نوع دوم لحاظ خواهد شد . ولی در صورتی که عناوین رشته های شغلی و مشاغل
در رسته های فرعی و اصلی طرح طبقه بندی مشاغل جابجا گردند در صورتی که ماهیت آنان تغییر پیدا نکند و با
همان وظایف قبلی به رسته دیگر منتقل گردند ، کلیه دوره های شغلی با شرایط مذکور برای گواهینامه نوع دوم
قابل احتساب خواهد بود.
- دوره ها و پودمانهای آموزشی که توسط دفتر آموزش مداوم جامعه پزشکی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش
پزشکی وزارت کشوربرای پزشکان و دندان پزشکان و پیراپزشکان دستگاههای اجرایی برگزار می گردد صرفاً
جهت کارکنانی که پست پزشک و دندان پزشک و پرستار را دارا می باشند قابل محاسبه می باشد .
- دوره های آموزشی زبان انگلیسی که توسط کارکنان طی شده است حداکثر تا سقف 34 ساعت قابل محاسبه
می باشد.
-در صورتیکه مدیران در کلیه سطوح به طور هم زمان از دوره های بهبود مدیریت و دوره های شغلی مربوط به
حوزه تحت سرپرستی خود استفاده نموده اند ، جهت اخذ گواهینامه نوع دوم ، ساعات آموزش شغلی آنان نباید
کمتر از 50 درصد کل آموزشهای شغلی و بهبود مدیریت آنان باشد.
-در صورت ارائه ابتکارات ، پیشنهادات ، تالیفات و غیره توسط فرد ، طبق سقف امتیازات مندرج در جدول
تطبیق تالیفات، طرحهای تحقیقاتی، ترجمه کتب، تهیه و تدوین مقالات و ... با ساعات آموزشی (جدول پیوست)
قابل محاسبه بوده و معادل ساعت آموزشی برای وی منظور می گردد.
4
-ارائه حداقل 2 خدمت برجسته در قالب ابتکارات ، پیشنهادات ، تالیفات تالیفات، طرحهای تحقیقاتی، ترجمه
کتب ، تهیه و تدوین مقالات و ... جهت اخذ گواهینامه تخصصی پژوهشی سطح دو الزامی می باشد(فعالیتهای
معادل سازی شده با ساعت آموزش که طبق بند فوق الاشاره برای فردمنظورگردیده است در این بخش مجدداً
محاسبه نمی گردد).
5)تشکیل کمیته علمی در سطح اداره کل بهزیستی استان ذیل کمیته اجرایی و در سطح ستاد مرکزی ذیل
کمیته راهبری آموزش و توانمند سازی با شرایط مطرح شده در نظام آموزش کارکنان به منظور بررسی دوره های
آموزشی طی شده توسط فرد با شناسنامه آموزشی و تایید اولیه مقالات ، تالیفات و طرحهای تحقیقاتی وخدمات
برجسته مطابق با جدول پیوست .
تبصره 1): مسئولیت جلسات کمیته برعهده دبیر کمیته علمی می باشد.
2 اعضا الزامی بوده و تصمیمات متخذه با رای اکثریت نسبی اعضا / تبصره 2): برای تشکیل جلسه حضور حداقل 3
حاضر قابل اجرا می باشد.
6)بررسی طرحهای علمی که توسط یک مرجع علمی شناخته شده ثبت و تایید شده باشد ، کتب تالیفی یا ترجمه
شده ، مقالات علمی مطرح شده در کنفراسها و یاچاپ شده در مجلات تخصصی علمی معتبر(که الزاماً در زمینه
شغل مورد تصدی فرد باشد) توسط کمیته های مربوط با مدنظر قرار دادن موارد مطروحه در دستور العمل اجرایی
اعطای گواهینامه نوع دوم و نظام جدید آموزش کارکنان و در نهایت تکمیل اطلاعات مربوطه در قالب فرم های
مربوط( پرونده آموزشی پیوست ).
7)ارسال موارد تایید شده در کمیته های علمی و اجرایی استانها همراه با تصویرشناسنامه آموزشی ، کپی برابر
اصل گواهینامه های آموزشی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی ،کپی تمامی صفحات شناسنامه کارت ملی و آخرین
حکم کارگزینی، گزارش تایید فعالیت های معادل سازی شده با ساعت آموزشی و خدمات برجسته و صورت
جلسات مربوطه امضا شده توسط اعضا به گروه آموزش و توسعه منابع انسانی مرکز فناوری اطلاعات ، ارتباطات و
تحول اداری جهت طرح در کمیته های علمی و راهبری آموزش ستاد سازمان به منظور تایید نهایی.
8)تشکیل کمیته های علمی و راهبری آموزش در سطح ستاد مرکزی سازمان به منظور بررسی نهایی پروند
آموزشی افراد واجد شرایط با مد نظر قرار دادن مراحل مندرج در دستورالعمل اجرایی و نظام جدید آموزش
کارکنان در حضور نماینده محترم معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و اعضا کمیته های
علمی و راهبری .
9 ( لحارم یط تهج هرود عون همانیهاوگ یاطعا لمعلاروتسد رد جردنم تادنتسم اب هارمه هدش دییات دراوم ملاعا
. یتلود تیریدم شزومآ زکرم هب یلیمکت
5
جدول تطبیق تالیفات، طرحهای تحقیقاتی، ترجمه کتب، تهیه و تدوین مقالات و ... با ساعات آموزشی
ردیف
موضوع
حداکثر امتیاز
ساعت آموزشی
شرح زمینه های امتیاز
1
0تالیف کتاب B
تا 150 ساعت
یا شابک: حداقل 25 صفحه ISBN امتیاز کتب چاپ شده – به زبان خارجی- دارای شماره
کتاب معادل 50 ساعت و پس از آن به ازای 5 صفحه معادل 10 ساعت
یا شابک: حداقل 50 صفحه کتاب ISBN امتیاز کتب چاپ شده – به زبان فارسی- دارای شماره
معادل 50 ساعت و پس از آن به ازای 10 صفحه معادل 10 ساعت
* امتیاز تالیف کتب چاپ شده در صورت تعدد مولفین به طور مساوی بین آنها تقسیم
می شود.
تالیف مقاله
تا 50 ساعت
مقاله چاپ شده در مجلات خارجی دارای رتبه علمی – پژوهشی معادل 50 ساعت
مقاله چاپ شده در مجلات داخلی دارای رتبه علمی – پژوهشی معادل 40 ساعت
مقاله چاپ شده در همایشها یا کنگره های خارجی معادل 30 ساعت
مقاله چاپ شده در همایشها یا کنگره های داخلی معادل 20 ساعت آموزشی
* در صورت تعدد مولفین؛ امتیاز مقالات چاپ شده به ترتیب زیر خواهد بود: برای 2 نفر
%60 و 40 %) و بالاتر از 2 نفر، نویسنده اول 40 % و مابقی به طور تساوی از امتیاز لازم برخوردار )
خواهند بود.
2
ترجمه کتاب
تا 100 ساعت
یا شابک حداقل ISBN امتیاز ترجمه کتب چاپ شده( به زبان خارجی یا فارسی) دارای شماره
50 صفحه ترجمه معادل 50 ساعت و پس از آن به ازای هر 10 صفحه معادل 10 ساعت
* امتیاز ترجمه چاپ شده در صورت تعدد مترجمین به طور مساوی بین آنها تقسیم می شود.
3
پیشنهاد
تا 50 ساعت
پیشنهاد دراستای اهداف سازمان و منطبق با وظایف سازمانی فرد و مورد تایید شورای
پیشنهادات باشد.
4
تجربه
مستند شده
تا 50 ساعت
تجربه مستند شده دراستای اهداف سازمان و منطبق با وظایف سازمانی فرد باشد.
5
ابتکارات-
اختراعات و
اکتشافات
تا 100 ساعت
تجربه مستند شده دراستای اهداف سازمان و منطبق با وظایف سازمانی فرد و مورد تایید
شورای تحول اداری باشد.*امتیازابتکارات و اختراعات مصوب در صورت تعدد ارائه کنندگان به
نسبت مشارکت بین آنها تقسیم می شود.
نظرات 1 + ارسال نظر
کریم علیزاده دوشنبه 18 آذر 1392 ساعت 10:02

باسمه تعالی - پاسخ سوالات مدرک نوع دوم استان ها
- 1 آیا دوره های آموزشی تخصصی مهارت های بدوخدمت، دوره های آموزشی عمومی توجیهی، دوره های بدو انتصاب و ... قابل
محاسبه هستند؟ ج - بله تمام مدارک ضمن خدمت از سال 1731 به بعد قابل قبول می باشد
- 2 آیا ضرورت دارد بخشی از گواهی نامه های عمومی ، مهارت های ICDL باشد؟
ج- خیر این گواهینامه ها نیز صرفا عمومی محسوب شده و قابل ارائه در ساعات عمومی گواهی نامه نوع دوم می باشد
- 7 افرادی که از مزایای یکماه پاداش و یکسال تعجیل استفاده نموده اند از مزیت این طرح محروم می شوند؟
ج – خیر این طرح مستقل و مجزای از سایر طرح ها بوده و افرادی که از آن مزایا ااستفاده کرده اند می توانند با شرایط مندرج در
بخشنامه ، مدرک نوع دوم هم بگیرند
- 4 کسانی که دارای مدرک تحصیلی معادل هستند در این طرح چه وضعیتی خواهند داشت؟
ج – مدرک معادل نوعی مدرک نوع دوم می باشدولی با توجه به بخشنامه که هر فرد می تواند دوبار مدرک نوع دوم بگیرد، در
صورت احراز شرایط می تواند از مزایای این طرح درواقع برای بار دوم بهره مند شود.
- 5 مبنای احتساب گواهی نامه ها تاریخ اجرای دوره می باشد یا تاریخ صدور گواهینامه؟
ج- تاریخ اجرای دوره ملاک عمل می باشد
- 6 در صورتی که شروع دوره در انتهای یک سال و پایان آن در ابتدای سال بعد باشد گواهینامه در چه سالی ثبت شود؟
ج - جهت مساعدت به همکاران با رعایت سایر ضوابط از جمله سقف ساعت در هر سال ، در سالی که به نفع همکار است استفاده
شود.
- 3 بحث آزمون چگونه اجرا می شود؟
ج- آزمون جامع به صورت متمرکزتوسط مرکزآموزش مدیریت دولتی برای کارکنانی که شرایط اخذ گواهینامه های سطح یک و دو
را کسب نمایند برگزار خواهد شد.
- 8 در صورتی که شرایط ساعات ضمن خدمت را داشته باشیم ویژگی آزمون چیست؟
ج- با توجه به آخرین رشته شغلی و عنوان کد دوره های مرتبط ، مطابق دستورالعمل" سیاست ها ، ضوابط و ملاحظات اجرایی
آموزش های کوتاه مدت فرهنگیان"برگزار خواهد شد.
- 1 سوالات آزمون چگونه طراحی می شود؟
ج - آزمون دارای دو بخش عمومی و تخصصی می باشد که بخش عمومی از محتوای آموزش های عمومی و مدیریتی که سوالات آن
توسط مرکز آموزش مدیریت دولتی طراحی می شود و بخش تخصصی که از مجموع سرفصل ها و محتوای دوره های آموزشی
تخصصی که سئالات این بخش به عهده وزارت آموزش و پرورش می باشد
- 11 در صورتی که شرایط ساعات ضمن خدمت را داشته باشیم و در آزمون پذیرفته نشویم در آزمون بعدی می توانیم شرکت
کنیم؟
ج- بله شرکت متوالی کارمندان در آزمون جامع بلامانع است و در صورت قبولی با رعایت ضوابط و مقررات مدرک بالاتر صادر
خواهد شد
- 11 آیا فرصت مطالعه ای برای آزمون خواهیم داشت؟
ج- اولا آزمون برای همکاران لیسانس و فوق لیسانس می باشد و همکاران دیپلم و فوق دیپلم نیازی به شرکت در آزمون ندارند ثانیاً
حداقل دوماه قبل از برگزاری آزمون به نحو مقتضی توسط مرکز آموزش مدیریت دولتی اطلاع رسانی به عمل خواهد آمد.
- 12 در صورتی که شرایط ساعات ضمن خدمت را داشته باشیم ولی در پست های مختلف اداری یا آموزشی بوده باشیم براساس
چه عاملی در آزمون شرکت داده می شویم؟
ج – بر اساس آخرین حکم کارگزینی و رشته شغلی ثبت شده در آن.
- 17 آیا در صورتی که در یک آزمون پذیرفته نشویم در آزمون بعدی )با توجه به مشاغل قبلی یا تغییر پست( می توانیم تغییر رشته
بدهیم؟
ج- با توجه به سوال قبل ، مشاغل قبلی ملاک عمل نمی باشد و باید بر اساس آخرین حکم کارگزینی و رشته شغلی در آزمون شرکت
نمایید.
- 14 آزمون های مد نظر به صورت دوره ای و یا در چه مقاطعی اجرا خواهد شد؟
ج- در حال حاضر با توجه به آن که هیچ پرونده ای به مرکز مدیریت دولتی ارسال نشده است زمانی برای آزمون پیش بینی نشده
است ولی طبق توافقات وزارت متبوع با مرکز آموزش مدیریت دولتی )ریاست جمهوری( در هر سال یک آزمون برگزار خواهد شد
- 15 دوره های ضمن خدمت برون سازمانی که کد ندارند چگونه مورد بهره برداری قرار می گیرد؟
ج- با توجه به تایید کارشناس ضمن خدمت بر اساس ضوابط و مقررات
- 16 گواهینامه هایی که از مراکز و موسسات خصوصی دریافت شده قابل قبول است؟
ج- بله به شرط آن که مجوزهای دوره از مرکز آموزش مدیریت دولتی اخذ شده باشد.
- 13 مبنای تشخیص تخصصی یا عمومی بودن دوره های ضمن خدمت برون سازمانی چیست؟
ج – کارشناس ضمن خدمت بر اساس بخشنامه های ارسالی ، ویژگی تخصصی یا عمومی بودن دوره را مشخص می نماید.
- 18 دوره های ضمن خدمت برون سازمانی چگونه در سایت ثبت شود؟
ج – از طریق سایت سامانه جامع مدیریت آموزش و یادگیری فرهنگیان به آدرس www.ltms.medu.ir و از گزینه معرفی سوابق
برون سازمانی که فعال سازی خواهد شد اقدام نمایید.
- 11 آیا می توان از یک مدرک نوع دوم برخوردار شد و با ساعات اضافی ضمن خدمت مدرک بالاتر مجدد گرفت؟
ج – ساعات مازاد آموزشی برای گواهینامه نوع دوم بعدی محاسبه نمی شود بلکه پس از صدور گواهینامه نوع دوم ) ثبت تاریخ
صدور( تمام گواهینامه های فرد )چه دوره های ثبت شده دراین طرح و چه ثبت نشده ( بلا اثر شده و دوره های ضمن خدمتی که
بعد از آن و در سال های آتی طی شود در این طرح مورد محاسبه برای صدور مدرک دوم گواهی نامه نوع دوم اعتبار خواهد یافت
- 21 آیا با وجود گذراندن دوره های تخصصی و داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس، اجبار به دو موضوع ، هم آزمون و هم طرح
تحقیقی اجحاف به این همکاران نمی باشد؟ و نمی توان یکی از این موارد به انتخاب خودش باشد؟
ج- این بخشنامه در اسناد بالادستی بوده و توسط ریاست جمهوری به کلیه دستگاه ها ابلاغ شده است و وزارت متبوع صرفاً مجری
طرح می باشد و قابلیت تغییر توسط آموزش و پرورش را ندارد به عبارت دیگر هم آزمون و هم طرح تحقیقاتی برای همکاران با
تحصیلات تکمیلی الزامی است.
- 21 طرح تحقیقی در چه موضوعی باید باشد؟ ج- با توجه به آخرین حکم و رشته شغلی ثبت شده در آن
- 22 آیا ابتدا باید در آزمون شرکت نمود و بعد طرح تحقیقی نوشت؟
ج- بله پس از کسب 31 % نمره آزمون جامع باید طرح تحقیقی متناسب شغل ورد تصدی تالیف نمود
- 27 آیا طرح تحقیقی که قبلا انجام شده قابل محاسبه می باشد؟
ج –خیر ، طرح تحقیقی پس از قبولی در آزمون ، توسط کمیته علمی مشخص و باید با اساتید راهنمای معرفی شده اجرا شود.
- 24 تالیفات از چه سالی مورد پذیرش قرار می گیرد؟ ج – محدودیتی ندارد
- 25 در صورتی که ساعات ضمن خدمت به حد نصاب برسد بازهم ارائه مقاله و پیشنهاد و ... ضرورت دارد؟
ج- خیر، اولویت با مدارک ضمن خدمت است و در صورتی که ساعات دوره ها کفایت نکند ، این موارد به فرد کمک می کند
- 26 با توجه به عمومیت پست سازمانی )نظیر دبیر( ولی در پست های سازمانی متفاوت)مانند مدیر و معاون و سایر پست های
اداری( چه تفاوتی در شیوه اجرا خواهد بود؟
ج – هر یک از کارکنان در رشته شغلی خود در آزمون شرکت خواهند کرد
- 23 آیا متضرر شدن نیروهای اداری در این طرح صحت دارد؟
ج- در صورتی که فردی در پست های اداری تغییرات زیادی داشته باشد مدارک ضمن خدمت وی در هر سال با پست سازمانی
تطبیق داده می شود و مدارک پذیرفته می شود لکن برای شرکت در آزمون ،آخرین پست که در آن مشغول است ملاک عمل می
باشد.
- 28 آیا تدریس غیر موظف تاثیری در طرح دارد؟
ج – صرفا رشته شغلی و دوره های متناسب با آن ملاک عمل می باشد
- 21 همکاران شرکتی و قراردادی هم شامل طرح می شوند؟
ج- خیر در صورت تبدیل وضعیت استخدامی به پیمانی یا رسمی آموزش های گذرانده شده در صورت مرتبط بودن با شغل مورد
تصدی محاسبه خواهد شد.
- 71 بین روش های اخذ مدرک نوع دوم برای همکاران دارای مدرک تحصیلی مختلف چه تفاوتی وجود دارد؟
ج- همکاران دارای مدرک های دیپلم و فوق دیپلم صرفا با ارائه مدارک ضمن خدمت و سوابق سجلی و شغلی از مزایای طرح
برخوردار می شوند و به ترتیب فوق دیپلم و لیسانس می گیرند اما همکارانی که دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس هستند و
متقاضی به ترتیب مدرک فوق لیسانس و دکترا هستند به جز مدارک ضمن خدمت باید در آزمون شرکت نموده و پس از کسب
%31 نمره ، یک طرح تحقیقی علمی –کاربردی یا علمی توسعه ای)پایان نامه( در زمینه شغل مورد تصدی هم بنویسند که باید به
تایید کمیته علمی برسد
- 71 اگر پس از اخذ مدرک نوع دوم ، پست سازمانی تغییر کند و فرد در درون آموزش و پرورش در پست دیگری خدمت نماید،
این مدرک باطل می شود؟
ج – خیر ملاک عمل اشتغال فرد در زمان صدور مدرک می باشد
- 72 اگر پس از اخذ مدرک نوع دوم ، منتقل شده و به سایر دستگاه ها بروم مدرک من اعتبار خواهد داشت؟
ج- این مدرک درون سازمانی می باشد و در سایر دستگاهها اعتبار ندارد البته در آن دستگاه هم با ارائه مستندات می توانید
مجددا مدرک خود را ارائه تا دستگاه مربوطه در کمیته علمی مدارک شما را بررسی و اقدام نماید
- 77 با مدرک بالاتر ارائه شده در این طرح می توانم ادامه تحصیل بدهم؟
ج – خیر این مدرک صرفا جهت استفاده از حقوق و مزایای استخدامی صادر می شود و با آن نمی توان ادامه تحصیل داد
- 74 با توجه به مشکلات شخصی در کلاس های ضمن خدمت نمی توانستم شرکت کنم ولی الان شرایط من طوری است که هم در
کلاس شرکت کنم و هم ساعت لازم را کسر دارم آیا کلاس های جدید و متنوع برای کمک به حال ما ارائه خواهد شد؟
ج- بله با حضور در کلاسهای ضمن خدمت حضوری یا مجازی به تدریج ساعات لازم را کسب نمایید.
- 75 تقویم اجرایی این شیوه نامه به چه شکل است؟
ج- تقویم اجرایی بر اساس فرآیند بررسی و صدور گواهینامه نوع دوم ) ماده 8 ( می باشد .
لازم به ذکر است این فرآیند دارای بازه زمانی خاص نمی باشد و هر شناسنامه آموزشی پس از تکمیل شدن مدارک در هر مرحله
به مرحله بعد ارسال خواهد شد .
- 76 گواهینامه نوع دوم از چه زمانی برای فرد اعمال می گردد؟
ج- پس از تکمیل مدارک و تائید و صدور آن توسط مرکز مدیریت دولتی قابل ثبت در احکام افراد خواهد بود .
- 73 حق الزحمه عوامل اجرایی ، کمیته علمی و طراحان سوالات با کدام آیین نامه قابل اجرا است؟
ج- حق الزحمه کمیته علمی استانی از محل اعتبارات استانی مطابق با سایر امور جاری استان و حق الزحمه کمیته علمی کشوری از محل
اعتبارات ستاد مطابق با سایر امور جاری ستاد می باشد
- 78 دوره هایی که در سامانه LTMS درج نشده است چگونه وارد این سامانه شود؟
ج- از طریق سایت سامانه جامع مدیریت آموزش و یادگیری فرهنگیان به آدرس www.ltms.medu.ir و از گزینه معرفی سوابق
اقدام نمایید.
...........................................................................................................................................................................................
- 71 آیا تمام مدارک ضمن خدمت از سایت LTMS محاسبه می شود ، مقداری از آموزش های من در سایت وارد نشده است چه
باید کرد؟
ج - با توجه به آنکه شناسنانه آموزشی به همراه اصل مدارک ضمن خدمت قابل قبول می باشد لذا استفاده از سامانه ltms فقط
جهت سهولت روند کار می باشد .
......................................................................................................................................................................................
- 41 اگر کسی بعد از اخذ گواهینامه نوع دوم مدرک تحصیلی دانشگاهی ارائه نماید کدامیک مورد محاسبه قرار می گیرد؟
ج – از نظر ثبت در حکم کارگزینی و استفاده از حقوق و مزایا تفاوتی با یکدیگر ندارند ، فقط با گواهینامه نوع دوم حق ادامه تحصیل
در سیستم دانشگاهی را نداریم .
ازنظر اینکه بعد از دریافت مدرک دانشگاهی آیا گواهینامه نوع دوم ثبت شده یک مدرک بالاتر می رود یا خیر باید گفت خیر و فرد
باید برای ثبت گواهینامه نوع دوم بالاتر اقدام مجدد که بعنوان گواهینامه باردو م محسوب می شود نماید .
..........................................................................................................................................................................................
- 41 در صورتیکه مدارک ضمن خدمت به اندازه ساعات بخشنامه نبود چکار باید کنیم؟
ج _ یا با استفاده از صفحه 18 دستورالعمل ) جدول عوامل امتیاز آور) فعالیت های علمی حرفه ای ( اعطای گواهینامه نوع دوم ( یا
شرکت در دوره های ضمن خدمت افراد می توانند ساعات مورد نیاز را تکمیل نمایند.
..................................................................................................................................................................................
- 42 اگر در آستانه بازنشستگی باشیم آیا از مزایای مدرک گواهینامه نوع دوم برخوردار می شویم؟
ج – تمام همکاران تا زمانی که به طور فعال استخدام رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش می باشند می توانند از این طرح استفاده
نمایند .
....................................................................................................................................................................................
- 47 در صورتیکه اخیرا بازنشسته شده باشیم با توجه به زمان ابلاغ بخشنامه ریاست جمهوری می توانیم از مزایای بخشنامه برخوردار
شویم حکم اصلاح می شود؟ ج- خیر .
.........................................................................................................................................................................................
- 44 در صورتیکه ساعات آموزشی ضمن خدمت زیاد داشته باشیم آیا می توان از دو گواهینامه نوع دوم بهره چیست؟
ج- خیر . برای استفاده مجدد از گواهینامه نوع دوم ملاک تاریخ صدور این گواهینامه برای بار اول می باشد.
............................................................................................................................................................................................
- 45 برگزاری آزمون و طرح تحقیقاتی باید به ترتیب باشد یا می توان از تالیف )طرح تحقیقاتی ( که قبلا انجام شده است بهره برد؟
ج- بله . ابتدا افراد باید در آزمون شرکت نموده و حداقل 31 % نمره آزمون را کسب نمایند و سپس با توجه به آخرین حکم کارگزینی
و رشته شغلی و استاد راهنمایی که تعیین می شود طرح تحقیقی ارائه نماید.
.............................................................................................................................................................................................
- 46 افرادی که در آزمون مردود می شوند با چه شرایطی می توانند در آزمون بعدی شرکت کنند؟
ج- درصورتیکه حکم کارگزینی و رشته شغلی آنها تغییر نکند با همان پرونده ی قبلی می توانند در آزمون بعدی شرکت نمایند .
.............................................................................................................................................................................................
- 43 آیا در صورت ارائه گواهینامه نوع دوم مدارک ضمن خدمت به ما عودت خواهد شد؟
ج- خیر. اصل مدارک ضمن خدمت نوع اول در اختیار مرکز مدیریت دولتی باقی خواهد ماند .
..............................................................................................................................................................................................
- 48 در شرط سقف ساعاتی که مشخص شده و تفکیک آنها به تخصصی و عمومی ، در کل مورد محاسبه قرار می گیرد یا سال به
سال هم همان شرط برقرار است؟
ج- خیر . ملاک عمل جمع ساعات در کل می باشد
......................................................................................................................................................................................
- 41 با توجه به عدم به روز بودن فرم 512 که در سایت LTMS می باشد چگونه طرح قابل اجرا می باشد؟
ج- با توجه به اینکه این طرح بعد از مستند سازی شدن در حوزه ستاد آموزش و پرورش به استانها ابلاغ شده است لذا همکاران
می توانند به کارگزینی محل خدمت خود مراجعه نمایند و نسبت به رفع اشکلات احتمالی اقدام نمایند .
..........................................................................................................................................................................................
- 51 برای ارائه مدرک پایه اصل یا تصویر مدرک تحصیلی لازم است یا مدرک قید شده در فرم 512 کافی است؟
ج- خیر کپی برابر با اصل شده مدرک تحصیلی توسط کارگزینی محل خدمت مورد نیاز می باشد .
..........................................................................................................................................................................................
- 51 چاپ مقاله در ISI ، ISC میزان 51 ساعت و برای تجربیات مستند شده 111 امتیاز منظور شده که جای تجدید نظر دارد؟
ج- خیر . دستورالعمل ارسالی از طرف ریاست جمهوری بوده و قابل تغییر نمی باشد .
..........................................................................................................................................................................................
- 52 منظور از پودمان آموزشی چیست)جدول عوامل امتیاز آور( و تایید آن به عهده چه واحدی است؟
ج- پودمان آموزشی همان مستندات ثبت شده که به تایید دفتر آموزش کارکنان )ضمن خدمت( رسیده باشد که مربوط به
اساتید) بانک مدرسان ( ضمن خدمت می باشد.
.......................................................................................................................................................................................
- 57 منظور از ابتکار چیست و مرجع ارزیابی آن کدام است؟
ج- همان اختراع ثبت شده است که به مرحله عمل رسیده باشد و مرجع آن اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت ثبت صنعتی )
گواهینامه ثبت اختراعات ( می باشد .
...............................................................................................................................................................................................
- 54 آیا صحت دارد که باید اصل مدرک ضمن خدمت را تحویل دهیم؟ اگر بخشی از آن مفقود شود چه راهکاری اندیشیده شده
است؟
ج- بله . در حال حاضر سعی شده است با مرکز مدیریت دولتی نامه نگاری شود و قرار است ارائه طریق نمایند .
.............................................................................................................................................................................................
- 55 من مطمئنم که کلاس گذرانده ام اما مدرک ضمن خدمت به دست من نرسیده است یا آن را پیدا نمی کنم چه باید کرد؟
ج- با مراجعه به مسئولین ضمن خدمت در صورتیکه اصل مدرک صادر نشده باشد می توانید این مشکل را حل نمایید .

باتشکر کریم علیزاده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد