سامد سامانه ای است که از طریق شماره تلفن 111، درخواست ها و شکایات
،پیشنهادات اعلام میگردد.این اطلاعات توسط اپراتور ها در سیستم درج و به
ادارات مربوطه توسط سامانه مذکور ارسال میشود که بالطبع باعث کاهش
مراجعه حضوری به ادارات و تسریع در رسیدگی به امورات مذکورمیگردد.
اجرای این پروژه باعث :
• ایجادبستری مناسب برای تعامل آسان مردم و دولت
• رسیدگی به شکایات ، پیشنهادها و مشکلات مردم در تمام سطوح اجرایی
• نظارت مستمر بر حسن اجرای امور ، وظایف واختیارات دستگاهها در فرآیند سامانه "سامد "
• پاسخگویی سریع و رسیدگی مؤثر به تقاضای مردم و احقاق حقوق آنان
• به حداقل رساندن فاصله زمان ثبت گزارش تا پیگیری وحصول نتیجه
• امکان طرح مشکلات ویا درخواستها در سراسر کشور و امکان پیگیری آن در هر زمان و از هر مکان
• هدایت وکنترل درخواستها ، مراجعات و اطلاع رسانی به موقع در مسیر رسیدگی به مشکلات مردم
• مکانیزه نمودن و متمرکز شدن سیستم رسیدگی به شکایات در سطوح مختلف اجرایی کشور
• ایجاد یک منبع اطلاعاتی جامع از کلیه درخواستها و مشکلات گردآوری شده مردم
• تسریع در انتقال مشکلات و نظرات مردمی به مراجع مربوط
• افزایش رضایتمندی مردم و جلب اعتماد عمومی و تحقق شعار مهرورزی وعدالت گستری
• ساز وکار مناسب برای مشارکت اقشار مختلف جامعه در فرآیند رسیدگی به شکایات ایجادگردد.
لازم بذکر است تجهیزات فنی سامانه سامد توسط کارشناسان دفتر فناوری اطلاعات راه اندازی وپشتیبانی میگردد.