باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

21 هزار دانش آموز باوی تحت پوشش طرح ملی سلامت و تندرستی قرار می گیرند

ه گزارش روابط عمومی آموزش  و پرورش باوی ؛ مجید موحدیان با اشاره به اهمیت ارایه الگوی سبک زندگی سالم برای دانش آموزان گفت: تغییر سبک زندگی ؛ افزایش کم تحرکی ؛ چاقی ؛ و جایگزینی بازی های رایانه ای به جای بازی های حرکتی و ورزشی در بین دانش آموزان تهدیدی جدی است که پیامدهای منفی آن در آینده ای نه چندان دور هزینه های سنگینی بر خانواده ها و آموزش و پرورش تحمیل خواهد کرد.

وی در مورد چگونگی اجرای طرح سلامت توضیح داد: در قالب نهضت ملی سلامت و در راستای تندرستی دانش آموزان؛ ‌برنامه ها و فعالیت های متنوع ورزشی در مدارس ترویج می شود و ضمن تقویت و توسعه نرمش صبحگاهی ؛ فعالیت های   جدید متناسب با ویژگی های جسمانی ؛ شرایط سنی ؛ تفاوت های جنسیتی و علایق دانش آموزان در مراسم صبحگاهی به مدت پانزده دقیقه همراه با رادیو سراسری و طبق قراردادی که بین وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما منعقد شده است؛  به اجرا در می آید.

موحدیان یکی از اهداف اجرای ورزش صبحگاهی در مدارس را تقویت نشاط و شادابی در بین دانش آموزان دانست و افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته؛ بین انجام نرمش صبحگاهی و ارتقای سلامت جسمانی و شادابی کودکان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.و شروع یک روز خوب تحصیلی با نرمش  و ورزش می تواند در سطح یادگیری دانش آموز موثر باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی در ادامه گفت : همچنین نمایشگاه عکس ؛ نقاشی و مسابقه خاطره نویسی در مورد نحوه اجرای طرح سلامت در مدارس اجرا می شود. و از والدین دانش آموزان نیز دعوت می شود تا در مراسم نرمش صبحگاهی حضور یابند.

وی در پایان در مورد شرایط نرمش و ورزش صبحگاهی نیز افزود: در انتخاب حرکات صبحگاهی به رعایت توالی حرکات مربوط به اندام فوقانی؛ عضلات میانه تنه ؛ اندام تحتانی و انتخاب ترکیبی از آنان ؛ به طوری که تمامی بخش ها را شامل شود؛ توجه شده است. و از انجام حرکاتی که باعث فشار بر مفاصل ؛ چرخش در خلاف محور حرکات مفصل و حرکاتی که جابجایی زیاد دارد ؛  می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد