باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

برگزاری کمیته روز جهانی فشارخون در شهرستان باوی

با حضور رئیس مرکز بهداشت شهرستان باوی و مسئولین واحدهای ستادی کمیته روز جهانی  فشارخون برگزار گردید.


                                                        

دکتر محمد جواد محمدی رئیس مرکز بهداشت این شهرستان اذعان داشت:  اتحادیه جهانی فشارخون بالا ، روز جهانی فشارخون بالا را از سال 2005 میلادی به منظور افزایش آگاهی در خصوص فشارخون بالا در سراسر دنیا مطرح کرده است و از آن به بعد این روز به عنوان یک واقعه سالانه هر سال در روز 17 ماه می سال میلادی، توسط اتحادیه جهانی فشارخون بالا ، انجمن بین المللی فشارخون بالا و جوامع مربوطه در دنیا جشن گرفته می شود. وی 4 موضوع مهم وکلیدی در پیشگیری از فشارخون بالا را کنترل وزن،ترک دخانیات،تغذیه سالم از جمله کاهش مصرف نمک وافزایش مصرف میوه جات   وسبزیجات و تحرک عنوان نمود .سید محمد جعفراصل مسئول واحد پیشگیری ومبارزه با بیماریهای این شهرستان در این خصوص گفت: غذاهای فرآوری شده نمک زیادی دارند و 80 % از نمک مصرفی روزانه از غذاهای فرآوری دریافت میشود. اگر غذاهای طبیعی مصرف شود و نمک سر سفره را محدود کنیم می توانیم مقدار اضافی نمک را در بدن کاهش دهیم.

ندا براشه مسئول واحد آموزش وارتقاء سلامت این شهرستان نیز بر آموزش سفیران سازمانی و خانوار طبق برنامه ملی خودمراقبتی، توسط کلیه پرسنل مراکز محیطی بسیار تاکید نمود.

گفتنی است ازجمله مصوبات این جلسه برگزاری ایستگاه سنجش سلامت، آموزش به مادران باردار در کلاس آمادگی برای زایمان شهرستان، آموزش به سفیران سلامت، درج شعار در سربرگ نامه های اداری توسط کلیه واحدها بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد