باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

مراسم افتتاح ساختمان جدید سالن غذاخوری مرکزی دانشگاه منابع طبیعی خوزستان ( ملاثانی)

ساختمان جدید سالن غذاخوری مرکزی دانشگاه با حضور آقای دکتر صدیقی، معاون محترم وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان، آقای دکتر پرهیزکار، معاون پشتیبانی و منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مسئولین شهرستان باوی، اعضای هیأت علمی، پرسنل و دانشجویان دانشگاه در روز دو‌‌شنبه 26 بهمن‌‌ماه 94 افتتاح گردید.

در ابتدای مراسم، بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، دکتر سیادت، ریاست محترم دانشگاه ضمن خیر مقدم به مهمانان و حاضرین در مراسم، گزارشی از خدمات صورت گرفته در دانشگاه ارایه نمودند سپس ایشان عنوان کردند که  دانشگاه تا سال 92 فاقد معاونت پژوهشی و فناوری بوده است که بر همین اساس در سال 1393 اولین معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه به پیشنهاد این مدیریت تأسیس شد.

ریاست دانشگاه در ادامه افزودند این دانشگاه جزء معدود دانشگاه‌هایی است که حمایت‌های مالی فراوانی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام می‌دهد که بعضاً تا سقف   40 میلیون ریال می‌باشد که این مبلغ در دانشگاه‌های سطح کشور کم‌ نظیر می‌باشد و امید است سیاست‌های مدیریت همراه با برنامه‌ریزی مناسب باعث ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی شود.

دکتر سیادت در رابطه با فعالیت‌های عمرانی دانشگاه بیان کردند تا چندین سال عمده پروژه‌های عمرانی دانشگاه به‌صورت ناتمام رها شده بود و زیرساخت‌های موجود در دانشگاه مربوط به سال 1334 و بدو تأسیس دانشگاه بودند و نیاز به نوسازی و تعمیر داشتند که این مدیریت اقدام به پیگیری پروژه‌های عمرانی از جمله تکمیل دیوار و حصار دانشگاه، به‌سازی محوطه دانشگاه، طرح گازرسانی، احداث منابع ذخیره آب شرب جدید به‌جای منابع بتنی قدیمی، تکمیل آزمایشگاه صحرایی، تکمیل طرح دانشکده‌های نیمه تمام، احداث یادمان شهدای گمنام ، تعویض سرویس‌های فرسوده دانشجویی با وسایط نقلیه مناسب، تسطیح و بهسازی 420 هکتار از اراضی مزرعه و تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویان نمود.

ریاست دانشگاه در پایان از دکتر صدیقی درخواست نمودند که در رابطه با بدهی‌های وام ‌های فرهنگی صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه رسیدگی نمایند و مساعدت لازم در رفع این مشکل به عمل آورند.

در ادامه دکتر صدیقی، معاون محترم وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع دانشجویان، اساتید، مسئولین دانشگاه و منطقه بیان نمودند دانشگاه کشاورزی رامین خوزستان پتانسیل‌های زیادی از باب تخصصی و منابع دارد که با توجه به موقعیت استان خوزستان در کشاورزی سهم مهمی در تربیت نیروهای متخصص در این زمینه را دارد. آقای دکتر صدیقی در رابطه با حوزه‌ی خدمات دانشجویی عنوان نمودند: با توجه به ظرفیت محدود خوابگاه‌ها و اسکان چند برابر ظرفیت دانشجویان، نیاز به رسیدگی بیشتر از سوی معاونت دارند که امید است در آینده‌ای نزدیک اجرایی شود.

رئیس امور دانشجویی وزارت علوم اضافه نمودند که تنوع خدمات در مبحث تغذیه باید افزایش یابد. همچنین قبل از اتمام سال بدهی صندوق رفاه پرداخت خواهد شد و ان‌شاء‌الله در رابطه با اعتبارات حوزه دانشجویی نیز در حد توان مساعدت خواهد شد.

معاون وزیر علوم عنوان نمودند با توجه به این‌که برخی پروژه‌های تحقیقاتی کشاورزی در زمینه تحصیلات تکمیلی نیازمند زمانی بیش از 4 ترم برای اتمام می‌باشد، به تشخیص گروه آموزشی این زمان قابل افزایش می‌باشد.

در ادامه مراسم، فرماندار شهرستان باوی، آقای دکتر کاظمی نیز طی بیاناتی عنوان نمودند که شهرستان باوی دارای پتانسیل‌ها و قابلیت‌های زیادی است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان اشاره نمود که از جمله بخش‌هایی است که در توسعه شهرستان تأثیر گذاری زیادی داشته است.

وی به افزایش تعامل دانشگاه با بخش‌های صنعتی در راستای صرف علم و به بار نشستن آن اشازره کرد.

شایان ذکر است که دکتر صدیقی و هیأت همراه در ابتدا جهت ادای احترام بر مزار شهدای گمنام دانشگاه حضور یافتند و سپس از فضا‌ها و امکانات موجود دانشگاه رامین بازدیدی به‌عمل آوردند.

منبع:/روابط عمومی دانشگاه منابع طبیعی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد