باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

شهر ملاثانی در استقبال از ماه محرم سیاه پوش شد

در آستانه ماه محرم، شهر ملاثانی به احترام ایام سوگواری مظلوم امام خوبی ها، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، سیاه پوش عزای سرور آزادگان جهان شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ملاثانی ، محمد حمیدی شهردار ملاثانی  گفت : در راستای حفظ و ترویج فرهنگ دینی، ماه محرم و تکریم شعائر اسلامی به عموم شهروندان فعالیت های مختلفی ویژه این ایام در ملاثانی توسط شهرداری انجام شده است

وی اضافه کرد که : تعویض پرچم های الوان رنگی مسیر بلوارها و میادین اصلی شهر از حدود دو روز گذشته با پرچم های سیاه، انجام تبلیغات محیطی متناسب با ایام محرم و نصب پرچم های عزاداری، سیاهپوش کردن میادین، بلوارهای سطح شهر، نصب بنرهای مناسبتی، پرتابلی و سیاه پوش کردن سر درب شهرداری ، چاپ و نصب بنرهای ایام محرم با هدف انتقال مفاهیم ناب عاشورای حسینی به شهروندان از جمله اقدامات این نهاد مردمی به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان است.

در این راستا اضافه کرد :  شهر با پوشیدن رخت عزا، با شور و شوق حسینی و سرشار از حزن و اندوه آماده آغاز مراسم عزای اباعبدالله الحسین(ع) شده، این روزها پیر و جوان، کوچک و بزرگ در تکاپو   هستند تا میزبانان خوبی برای ایام محرم باشند، یکی با نصب پرچم‌های عزا، دیگری با سیاه‌پوش کردن درب منزل و مساجد؛ هر کس به گونه‌ای می‌خواهد ارادت خود را به امام حسین و یارانش نشان دهد و سهمی در آغاز ایام محرم و سوگواری‌ها داشته باشد.

همگان آمده‌اند در این دوران که هوا نفس گیر شده است در کنار روضه حسینی نفسی تازه کنند تا در ایام محرم با نفسی تازه و پاک به سوگ و ماتم مولایشان بنشینند. آرزوی کربلای حسینی را در دل می‌پرورانند و در هر ذکر یا حسین و یا ابوالفضل دل‌هاشان به صحن حرم مطهر سالار شهیدان و سقای دشت نینوا  پر می‌کشد.

در واقع دلدادگان امام حسین(ع) آمده‌اند بگویند یاد امام حسین(ع) مخصوص یک دهه و یک روز و ایام خاصی نیست و یادشان به وسعت تمامی زندگی در جان و قلب‌ها نهفته است. راز جاودانگی امام حسین علیه السلام در آن است که تمام عشق‌های کوچکتر را به پای بزرگترین عشقی که می‌توان متصور شد ریخت و ما پیروان آن امام والامقام با پیروی از اهداف و آرمان‌هایشان نشان دهیم ما دلداده مکتب عاشورا و نهضت حسینی هستیم

مرجع:/روابط عمومی شهرداری ملاثانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد