باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

وضعیت مدارس مدارس شهرستان باوی از زبان مدیر آموزش وپرورش

مجید موحدیان مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی:
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی از کمبود 155 معلم در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش باوی، مجید موحدیان که در شورای آموزش و پرورش در فرمانداری باوی سخن می گفت ، افزود:تاکنون 155 کلاس درس در مقطع ابتدایی بدون معلم هستند و 20 معلم مرد هم در مقطع متوسطه مورد نیاز است.تنها در دبیرستان کمبود معلم زن نداریم.این کمبود نیرو باعث شده که برخی رشته ها را در شیبان، شبیشه و ویس تجمیع کنیم و نداشتن معلم متخصص بر روی کیفیت آموزش تاثیر گذاشته است.
وی توضیح داد: آموزش و پرورش این شهرستان ، آنچه از دستش برمی آمده انجام داده و نیاز خود را به استان و مرکز اعلام کرده است.برای استخدام نیروی انسانی ردیف حقوقی نیاز است که آن هم دست ما نیست.
موحدیان بر ضرورت تشکیل یک بسیج عمومی برای رفع نیاز آموزش و پرورش تاکید کرد و خواستار پیگیری مشکلات از طریق فرمانداری و مشارکت دیگر ارگانهای شهرستان شد.
وی در ادامه در مورد آماده سازی فضاهای آموزشی برای آغاز سال تحصیلی گفت: بیش از 22 جلسه با مدیرکل نوسازی مدارس استان   جلسه داشته ایم که ثمره آن تعمیر 22 مدرسه در شهرهای ویس، شیبان و ملاثانی است که البته به طور تقریبی 30 درصد کار تعمیرات انجام شده است و کار همچنان ادامه دارد.البته هنوز 11 مدرسه ما به در کانتینر و کانکس درس می خوانند و باید فکری برایشان کرد.
مدیر آموزش و پرورش باوی تصریح کرد: بالاترین مقام تصمیم گیری در مورد مدارس شورای آموزش و پرورش شهرستان است و دوستانی که قصد مشارکت دارند، می توانند در این شورا و یا در اتاق فکر آموزش و پرورش شرکت کنند.و پیشنهادات و نظرات خود را برای حل مشکلات آموزش و پرورش در زمینه های مختلف از جمله کمبود نیرو، فضاهای آموزشی و مشارکت مردم ارایه کنند.
وی از ارتقای رتبه آموزشی شهرستان باوی خبر داد و گفت: در سال تحصیلی 93 ،رتبه آموزش و پرورش شهرستان باوی در امتحانات نهایی از بین 39 منطقه آموزشی، 36 بود اما در سال تحصیلی 94 این رتبه در بین 40 منطقه به 33 ارتقا پیدا کرد و سه درجه بهتر شد.به عبارت روشن تر، هر چند ارتقا داشتیم ، اما یوی از دلایل افت کمبود معلم مرد در مدارس پسرانه است وگرنه در مدارس دخترانه شاهد رشد کیفی آموزش هستیم.
وی با اشاره به کسب رتبه اول آموزشی توسط شهرستان گتوند و عامل موفقیت آن منطقه آموزشی تشریح کرد: در آن شهرستان مشارکت مردم و ارگان ها خوب است و آموزش و پرورش گتوند توانسته است با دعوت از مولفات کتب درسی و جلب مشارکت های مردمی و برگزاری کلاس های تقویتی رتبه خود را ارتقا دهد.ما در شهرستان باوی چنین مشارکت و عزمی را شاهد نیستیم.و همیشه بر مدیران مدارس فشار وارد می شود که از مردم کمک درخواست نکنند.برای ارتقا و پیشرفت تحصیلی نیاز به همکاری حس می شود.
موحدیان در ادامه با اشاره به ثبت نام حدود 2 هزار دانش آموز برای سال تحصیلی جدید افزود: هنوز 200 نفر دانش آموز ثبت نام نکرده اند و ثبت اسامی کل دانش آنوزان یکی از آیتم های ارزیابی کار آموزش و پرورش است که امید است به زودی این کار هم به سرانجام برسد.80 درصد کار ساماندهی معلمان انجام شده و کلاس های به استثنای کمبودی که گفته شد، برای تدریس آماده شده اند.

حیدر سیدی، فرماندار باوی در جلسه شورای آموزش و پرورش باوی با تاکید بر پیگیری کمبود 155 نفری معلم از طریق استانداری و حل مشکل مدارس کانکسی با اجاره خانه گفت: با توجه به نزدیکی جغرافیایی باوی به مرکز استان ، از رتبه آموزشی شهرستان راضی نیستیم و همه ارگان ها با مشارکت خود و کمکی که به اداره آموزش و پرورش می کنند، باید در بالا بردن رتبه تلاش کنند.

مرجع:/روابط عمومی آموزش وپرورش باوی

نظرات 7 + ارسال نظر
محمد سعید الإمارة چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 01:19

سلام علیکم، من نفهمیدم که '' احمد'' این همه نتیجه را چطور از دو خط نوشته ی من گرفتند، ولی به هر حال بعضی ها تمایل دارند با بر چسب زدن دیگران را نفی کنند و من نمی خواهم با این نوع آدم ها بحث کنم یا جوابشان را بدهم به این دلیل جواب بعضی ها خاموشی است ، ولی جهت تنویر افکار عرض کنم که آموزش و پرورش یک کار بلند مدت است، وقتی شهرستان باوی چنین رتبه ای را کسب کند به دلیل عملکرد یک مدیر که فقط دو سال به این شهرستان آمده نیست بلکه به دلیل عملکرد حداقل دوازده سال گذشته بوده که یک دانش آموز از پایه اول تا دیپلم درس خوانده است و در این مدت هم عوامل زیادی دخیل هستند.

احمد جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 00:48

حرفهای آقای محمد سعید بوی سیاسی و بنیادی دارد و گویا با نظام مخالف است . وقتی گفته می شود فلان مدیریت ضعیف است یعنی باید آن قسمت اصلاح شود نه اینکه آن قسمت را نفی یا تشکیلات آنرا قبول نداشته باشیم . طبق نظر سنجی ها و عملکرد ،ضعف مدیریتی مشهود است . نباید صورت مسئله را سیاسی کنیم و اصل فلسفه آموزش و پرورش را زیر سئول برد .

محمد سعید الإمارة پنج‌شنبه 19 شهریور 1394 ساعت 21:07

سلام علیکم
گناه عقب افتادن منطقه را گردن مدیریت آموزش و پرورش انداختن، همانند پاک کردن صورت مسئله است، مدیریت آموزش و پرورش که معجزه نمی کند، در آموزش و پرورش تعداد زیادی فاکتور مهم تر وجود دارد که مدیریت منطقه یکی از فاکتورهای کم اهمیت تر است، وقتی ما چنین مشکل ریشه ای و عمیق و بلند مدت را گردن یک شخص بندازیم، به این معنا است که ما نمی خواهیم مشکل را به صورت ریشه ای حل کنیم،

---- چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 08:17

آقای منتقد سلام
مدیریت قبلی ها هم چندان جالب نبود .مدیریت آنها بوده که الان مادچار این بدبختی هستیم.
بهتر است واقع بین باشیم

ولی دانش آموز چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 01:31

آقای مسئول آموزش و پرورش می دانی مدارس چقدر از ما در طول سال به بهانه ار تقاء تحصیل فرزندانمان و به اسم کلاس تقویتی ، پس چرا نتیجه نداد و رتیه ما بد شد مشکل در مدیریت شماست چون بر مجموعه اداری و مدیران ندارس نظارتی ندارید . هر وقت برای بیان مشکلات مدرسه به اداره مراجعه می کنیم . حرف ما را گوش نمی دهید و ما را به مدیر مدرسه حواله ی کنید و الان در اظهارات خود در شورای آموزش و پرورش می گویید که ما اتاق فکر داریم و و بیایید مشارکن کنید والله دروغ می گویید و شما در آخرت مسئول اعمال خود هستید و باید جوابگوی خیانت در امانت باشید و ما دیگر از وعده و وعیدهای شما خسته شدیم . از فرماندار محترم می خواهیم که موضوع بی کفایتی شما را به اداره کل آموزش و پرورش استان گزارش دهد تا فردی توانا و کاردان سکان آموزش و پرورش را بدست بگیرد . جهت اطلاع تصمیم گرفتم فرزندم را در اهواز ثبت نام کنم تا کسی در خصوص وعیت درسی او پاسخگوی من باشد .

منتقد چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 01:12

طبق اظهارات مسئول آموزش و پرورش که توپ مشکلات پیش آمده در آموزش و پرورش را به زمین دیگران انداخته می خواهم چند نکته را عرض نمایم . هر کسی مسئولیتی بعده می گیرد بای جوابگو باشد و در رفع مشکلات تلاش کند اما می بینیم که مسئول آموزش و پرورش با بیماری قلبی دست و پنجه نرم می کند و در حال معالجه است و نتوانسته به مشکلات حوضه کاری خود رسیدگی کند . وقتی نارضایتی مردم از عملکرد آموزش و پرورش که طبق نظر سنجی ها و کسب رتبه آخر بوجو د آمد ، مسئول آموزش و پرورش تازه یادش آمد که مشکل ات دارد و اعلام می کند که مشکلات داریم که این مسئله قابل قبول نیست . تنها راه برون رفت آموزش و پرورش شهرستان از مشکلات استفاده از مدیریت کا رآمد و توانا و پر تلاش که با تشکیل یک مجموعه تلاشگر بتواند کارها را سرو سامان دهد . آموزش و پرورش در گذشته کمبود نیرو داشته کمبود مدرسه داشته کمبود اعتبار داشته اما توسط مسئولین سابق به بهترین نحو اداره شده . مدیریت نا کا رآمد باعث از هم گسیختگی در کارها و بر نامه ریزی ها خواهد شد .
در آخر مفصر اصلی در بروز مشکلات مدیریت می باشد .

محمد عادل سه‌شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 18:07

سلام علیکم
یعنی می گویید در استانی که این همه نفت گاز و صنایع و معادن هست تنها در منطقه کوچکی مانند باوی 11مدرسه کانتینری وجود دارد؟ واقعا مسولین می خواهند چی جواب خدا و مردم دهند؟ این همه محرومیت؟ خوب وقتی این همه محرومیت هست رتبه ممکن است بیش تر از این هم شود، بدون شک چنین منطقه ای در وسایل کمک آموزشی و معلم و کیفیت هم پایین خواهد آمد، امیدوارم روزی برسد که این تبعیض ها رفع شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد