باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

نقدی بر خود به بهانه ی افتتاح مجموعه ورزشی شهرداری ملاثانی


نقدی بر خود به بهانه ی افتتاح مجموعه ورزشی شهرداری ملاثانی

سعید سعیدی

جا دارد که از آقای حمیدی شهردار محترم ملاثانی فعلی و همچنین از آقای سالمی شهردار سابق ملاثانی و اعضای دلسوز شورای شهر ملاثانی برای احداث مجموعه ورزشی تشکر به عمل آید. واقعا حرکت بسیار خوبی جهت ایجاد نشاط و پر کردن اوقات فراغت جوانان و عمران شهر است. امیدوارم امکانات متنوع برای انواع رشته های ورزشی و فرهنگی  ایجاد شود. مثلا با توجه به گرمسیر بودن منطقه یکی از رشته های ورزشی که مورد بی توجهی قرار گرفته و باعث فوت بسیاری از جوانان شده ، نبود استخر می باشد که امیدوارم یکی از برنامه ها یا اهداف نزدیک و کوتاه مدت شهرداری یا تربیت بدنی شهرستان شود.همچنین با هزینه کمتری می توان زمین های خاکی و چمن برای ورزش تنیس ایجاد کرد. با توجه به این که جوانان علایق 

  مختلفی در انجام ورزش های متنوع دارند نباید دیگر رشته های ورزشی را فراموش کرد، البته ایجاد فضاهای ورزشی  وظیفه مستقیم شهرداری نیست ولی در شرایط ضعف بنیه مالی تربیت بدنی شهر ملاثانی چنین اقدامی به جا و واجب است. علاوه بر این باید امکاناتی برای دختران و زنان شهر ملاثانی در نظر گرفت و به هیچ وجه نباید این نیمه ی جامعه را به دلایلی مانند مردسالاری جامعه سنتی ملاثانی فراموش کرد.جامعه سالم و پویا و خانواده های سالم در کنار زنان و دختران شاداب، سالم و پرنشاط میسر است.  امیدوارم که این حرکت شهرداری ملاثانی الگوی کار شهرداری هایی مانند شهرداری ویس  شود تا چنین اقدامات مفیدی انجام دهند. به جای برداشتن گاردریل های مفید و تعویض با آیلند!!! و جدول سنگی و گذاشتن گلدان های درخت های نخل که ما فقط عادت کردیم آن ها را در فضاهای پوشیده ببینیم و مشاهده کزدیم که چگونه هزاران درخت بی گناه در آزادراه گرم و سوزان و آلوده به دود تلف شدند و حتی یک فصل تابستان دوام نیاوردند. از همان روز اول که چنین گلدان هایی در آزادراه اهواز-ملاثانی گذاشته شدند حتی برای مردم عادی قابل پیش بینی بود که در گرمای 50 درجه ای و طولانی تابستان دوام نخواهند آورد. به این دلیل که چنین گلدان هایی برای چنین جایی ساخته و پرورش داده نشده اند، البته از آنجایی که هر جا جلوی ضرر را بگیرید غنیمت است ، شهرداری ویس می توانست به محض دیدن عدم تناسب این گلدان ها با مکان استفاده ، آن ها را به جاده داخلی شهر ویس منتقل کرده یا آن ها را در پارک قرار داده یا بین ادارات توزیع کند و حالا هم با وجود اینکه 90 درصد این درخت ها تلف شده اند می توان چنین اقداماتی یا اقدامات دیگری به جز نگاه کردن به آن ها تا اتلاف کامل، انجام داد. چنین اقدامی خسارت باری در مقایسه با درآمد و بودجه شهر ویس قابل پیگیری است.

وقتی می بینیم که درختانی که در ابتدای شهر ویس بین دو جاده کاشته شده اند ولی علی رغم کاشت چند باره همچنان بین مرگ و زندگی دست و پا می زنند.

 وقتی می بینیم که چگونه درختان کانوکارپوس آیلند در حدفاصل بین پل کمربندی تا ابتدای شهر شیبان از بی توجهی و بی مبالاتی و تشنگی تلف می شوند در حالی که این درختان به کوچک ترین بهانه ای زنده می مانند و بزرگ می شوند، وقتی می بینیم که فاضلاب شهرهای ویس و شیبان در کوچه ها و خیابان ها جاری هستند، غصه می خوریم ولی غصه خوردن کافی نیست. همان طور که مثل عربی می گوید "عمار الدیره من اهلها و خراب الدیره من اهلها" خرابی و عمران شهر از مردم آن است و چه خوب ادای مطلب کرده است، من اینجا نمی خواهم شهرداران یا شوراهای شهر یا مسولین منتخب شهری را ستایش و شهرداران یا شوراهای شهر یا مسولین منتخب شهر دیگری را مقصر کم کاری و باندبازی قلمداد کنم بلکه همه مردم این شهرها که چشم بسته یا بر اساس تمایلات قبیله ای و طایفه ای یا بی مبالاتی رای خود را به صندوق های رای می اندازند مقصرند. بر اساس حدیث معروف پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و اله «کلکم راع و کلکم مسول عن رعیّته»، همه ی ما مسول عمران و آبادانی شهرهایمان هستیم . باید عزم ها را جزم کرده و در دوره های آتی انتخابات شوراهای شهر و حتی مجلس شورای اسلامی به جای انتخاب افراد، بر اساس های قبیله ای، حزبی، ظاهری، طایفه ای و احساساتی؛ افرادی کاردان و متخصص ، مسؤل و دل سوز انتخاب کنیم. این تنها راه تصحیح مسیر گذشته و انتخاب راه درست آینده است. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد