باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

از واقعیت انتقال آب کارون تا کتمان وزارت نیرو!

به گزارش ایسنا، ناصر سودانی بابیان اینکه در روزهای گذشته نمایندگان استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری از سرشاخه‌های کارون و طرح انتقال آب به اصفهان بازدید کردند، افزود: کارگاه‌های وزارت نیرو نیز در محل تونل‌های سرشاخه‌های کارون مستقر و در حال فعالیت بودند.

وی بااشاره به‌مصوبه شورای عالی آب در خصوص طرح انتقال آب کارون افزود: شورای عالی آب تنها مجوز انتقال یک میلیارد متر مکعب آب از کارون، آن هم فقط برای مصارف شرب را داده اما در حال‌حاضر یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب آب از سرشاخه‌های کارون در حال انتقال است.

سودانی تصریح کرد: اگر بخواهند این انتقال آب را توسعه دهند و حجم انتقال را به 2 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب برسانند، قطعا استان آسیب خواهد دید و جلگه خوزستان به یک بیابان تبدیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: شکایت به قوه قضاییه از ابزارهای قانونی پیش‌رو برای جلوگیری از اجرای طرح انتقال آب کارون است که بنا‌شده   نمایندگان 2 استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری برای پیگیری بیشتر یک تیم حقوقی و قضایی را به‌کمک بگیرند. شکایت به‌دیوان محاسبات کشور، شکایت به‌بازرسی کشور و شکایت به ستاد اصل نود قانون اساسی نیز از دیگر برنامه‌هاست.

این نماینده مجلس اظهار کرد: کمک گرفتن از مجلس و ابزارهای قانونی آن برای حذف ردیف بودجه‌های انتقال آب و برگزاری جلسه با حضور مسئولین وزارت نیرو و رئیس مجلس از راهکارهای پیش‌روی نمایندگان دو استان برای جلوگیری از انتقال آب کارون است.

سودانی بیان کرد: گزارشی از بازدید نمایندگان دو استان از سرشاخه‌های کارون و وضعیت انتقال آب به آیتا... موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان ارائه خواهیم داد تا از رهنمودها و پیگیری وی در این زمینه استفاده کنیم.

وی افزود: انتقال آب از سرشاخه‌های کارون از سال 1332 با افتتاح تونل کوهرنگ یک آغاز و در سال 1364 نیز تونل کوهرنگ 2 بهره‌برداری و بخشی از آب سرشاخه‌های کارون از طریق این تونل‌ها منتقل شد. مدیران استان اصفهان با آینده‌نگری به‌دنبال آن بوده‌اند که استان خود را تا ده‌ها سال از نعمت آب بهره‌مند کنند و حتی نگرانی‌های حداقلی در این خصوص نداشته باشند. در این‌راستا و به‌دلیل وجود مدیران اصفهانی در وزارت نیرو، پیگیر ادامه طرح انتقال آب شدند که در نهایت در سال 72 طرح مطالعات انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به اصفهان انجام شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مجلس هفتم مانع از اجرایی شدن انتقال آب از سرشاخه‌های کارون شد اما اجرای این طرح به‌صورت مخفی ادامه یافت، گفت: در دولت نهم نیز متاسفانه باپنهانکاری و تخصیص بودجه‌هایی تحت عنوان کشاورزی، محیط‌زیست و منابع‌طبیعی این پروژه ادامه یافت و باعنوان پروژه‌های عمرانی، کارهای مربوط به‌انتقال آب کارون و کانال‌کشی را انجام دادند.

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید سه‌شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 20:27

موسم انتخابات آقای سودانی فعال شدن؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد