باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

رئیس سازمان محیط زیست حاضر نشد با نماینده مردم خوزستان مناظره کند

سید شریف حسینی گفت:متاسفم برای دولتی که چنین مسئولینی انتخاب می کند اقای روحانی باید در انتخاب بعضی مسئولین تجدید نظر بکند من به عنوان نماینده مردم در این برنامه حضور پیدا کردم مردم من این روزها نه که ۱۳ سال است تنفسشان دچار مشکل شده است ۱۳ سال از مسئولین سازمان محیط زیست قول و وعده می شنوند

 

به گزارش رهیاب نیوز سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی امشب در گفتگوی زنده تلویزیونی از شبکه خبر اظهار داشت:مردم باید بدانند معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست نه حاضر شدند به خوزستان بیایند و نه حاضر شدند امشب با نماینده مردم خوزستان بحث و مناظره کند خانم ابتکار حاضر نشد به سوالات مردم که از طرف نماینده آنها قرار بود پرسیده شود جواب دهد.

وی ادامه داد:متاسفم برای دولتی که چنین مسئولینی انتخاب می کند اقای روحانی باید در انتخاب بعضی مسئولین  تجدید   نظر بکند من به عنوان نماینده مردم در این برنامه حضور پیدا کردم مردم من این روزها نه که ۱۳ سال است تنفسشان دچار مشکل شده است ۱۳ سال از مسئولین سازمان محیط زیست قول و وعده می شنوند.

سید شریف حسینی تاکید کرد:ما اینجا نیامده ایم نگاه حزبی و جناحی داشته باشیم نیامده ایم از دولت قبل، دولت بعد و دولت فعلی حرف بزنیم بحث ما این است اگر کسی توان حل مشکل ندارد شفاف و مستقیم به مردم بگوید نمی توانیم مشکل را حل کنیم بسته های حمایتی که امروز خانم ابتکار مطرح می کنند برای مردم خوزستان چه کار می خواهد کند؟

وی ادامه داد:از ۱۴ گردوخاکی که در سال ۹۳ داشتیم ۱۰ بار از کانون های داخلی بوده است بحث هماهنگی با خارج از کشور را که مطرح می کنند کنار بگذارند که تحمل دو سه بار گردوخاک از کانون های خارجی وجود دارد.

نماینده مردم اهواز  تصریح کرد:کسانی که دستور انتقال آب از سرچشمه های کارون را داده اند حقابه های تالاب های هورالعظیم و شادگان را کاهش دادند و ایجاد سدهای بالادستی کردند باعث شدند چیزی ددر حدود ۷۵۰ هزار هکتار از تالاب هور العظیم را خشک کنندو امروز فقط ۱۰۰هزارهکتار از این تالاب وجود دارد که قسمتی از آن را هم وزارت نفت در حال استخراج نفت از آنجاست.

وی ادامه داد:سوال من از سازمان محیط زیست این است که اگر طبق توافقات سازمان های جهانی بحث انتقال آب اتفاق افتاده است یکی از مواردی که باید از انتقال آب جلوگیری شود این است که مشکل محیط زیستی در مبدا اتفاق نیفتد.

 نماینده مردم اهواز عنوان داشت:خانم ابتکار نمی خواهد کار شاقی کند همین فردا اعلام کند انتقال آب یک کار غیراصولی است و با محیط زیست مشکل دارد اما این کار را نمی کند فقط با مردم شیک صحبت می کنیم ولی مردم در خوزستان دارند خفه می شوند مردم دچار مشکل هستند این بسته حمایتی با چهار پاکت شیر و توزیع چند تا ماسک مشکل ما را حل نمی کند نوزادان ده ماهه و ده روزه خوزستانی دچار تنگی نفس شده اند چقدر پدرومادرها به ما زنگ زده اند و گریه کرده اند.

حسینی گفت:خیلی اصولی و راحت این مشکل قابل حل است ۲۸۰ هزار هکتار زمین هایی که کانون ریزگرد هستند ۲۰۰هزار هکتار درسفر دولت قبل مصوب شد که مالچ پاشی شود ۱۲ و نیم درصد فقط مالچ پاشی شد و  چون وزارت نفت اعتبار را تامین نکرد این کار تعطیل شد نمی خواهد این زمین ها را مالچ پاشی کنید این ۲۸۰ هزار هکتار را بین بیکارها ی استان خوزستان تقسیم کنید وفقط به این زمینها آب برسانید مردم حافظ خوبی برای این زمین ها خواهند بود.

 عضوهیات رئیسه مجلس گفت:خانم ابتکار می گوید ازیکسال و نیم پیش دنبال پرآب کردن تالاب هورالعظیم بوده ایم ویک ماهی است که این کار را انجام داده ایم اینگونه نیست که وی می گوید اقای هاشمی که خوزستان آمدند بعدازاعتراضات نمایندگان استان تصمیم گرفته شد این اتفاق بیفتد نمی دانم تا الان این کارانجام شده است یا خیر.

وی ادامه داد:با توافقات، نشست ها،هماهنگی ها و بسته های حمایتی مشکل حل نمیشود با اعتبار وعمل مشکل حل می شود نمایندگان استان از سال ۹۱ دنبال حقابه های تالاب های استان بودند اما دولت اجرایی نمی کند.

حسینی اظهار داشت:دربرنامه پنجم توسعه در طرح جامع در خصوص آلایندگی شهرهای بزرگ که دولت داده است اصلا بحث گردوغبار در آن نیست خیلی جالب نیست؟ از سال ۸۰ ما گردوغبار داشتیم اما در برنامه جامع کشور دیده نشده است بعد میگویند ما برنامه داریم.

وی افزود:می گویند کار علمی نشده است در سال ۹۰ سمیناری در استان خوزستان برگزار شد و این همه مقاله علمی دانشگاهیان در این خصوص ارائه دادند اما این مقاله ها فقط برای ویترین آماده شده اند و به آنها عمل نشد.

 نمایده اهواز تاکید کرد:استاندار در حد توان خود زحمت می کشد و مسئولیت بعضی چیزها که گردنش نیست را هم می پذیرد خب دولتی است و باید مسئولیت ها را بپذیرد.

 عضوهیات رئیسه مجلس گفت: اراده و انگیزه کافی برای حل این مشکل تا قبل از دستور مقام معظم رهبری در دولت وجود نداشت جا دارد به عنوان نماینده مردم از رهبر انقلاب تشکر کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد