باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

طرح انتقال آب به کرمان تا 4 ماه آینده عملیاتی می‌شود .

استاندار کرمان گفت: طرح انتقال آب به استان کرمان از استان‌های همجوار تا چهار ماه آینده عملیاتی می‌شود. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930508000244#sthash.FmlcJie5.d

استاندار کرمان گفت: طرح انتقال آب به استان کرمان از استان‌های همجوار تا چهار ماه آینده عملیاتی می‌شود.


علیرضا رزم‌حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طرح انتقال آب به استان کرمان از استان‌های همجوار تا چهار ماه آینده عملیاتی می‌شود.

وی بیان داشت: با اجرای طرح انتقال آب به استان کرمان که 15 سال به تعویق افتاده بود یک اتفاق بسیار خوب برای استان روی می‌دهد.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: طرح انتقال آب به استان کرمان طی مراسمی با حضور وزیر نیرو در سه تا چهار ماه آینده با ظرفیت 180 میلیون متر مکعب در سال از مناطق چهارمحال و بختیاری وارد استان کرمان می‌شود .

 

رزم‌حسینی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی و شرب افزود: در حال حاضر صرفه‌جویی در مصرف آب در استان کرمان یک ضرورت ملی است و از نفت هم برای ما مهم‌تر است و مدیریت مصرف بهینه آب و طرح جامع این مدیریت در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: شهرستان سیرجان نسبت به بقیه شهرستان‌های استان کرمان وضعیت بهتری در زمینه آب دارد و از آب خوبی برخوردار است.

مقام عالی دولت در استان کرمان ادامه داد: سد سیرجان که هشت میلیون متر مکعب ظرفیت آبگیری دارد هم‌اکنون دارای سه میلیون متر مکعب است.

رزم‌حسینی تصریح کرد: ما اگر در استان کرمان فقط در بخش کشاورزی 10 درصد آب صرفه‌جویی کنیم، سالانه 600 میلیون متر مکعب آب را در آب‌های زیرزمینی استان کرمان ذخیره کرده‌ایم.

وی از اجرای طرح الگوی کشت جدید در سیرجان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خبر داد و افزود: در این طرح که الگوی سایر مناطق استان کرمان می‌شود از کاشت محصولات با مصرف آب کم استفاده می‌کنیم و در این طرح از موقوفاتی که استانداری کرمان در شهرستان سیرجان دارد به عنوان منابع استفاده می‌کنیم.

به گزارش فارس، استاندار کرمان پس از بازدید از سد سیرجان در جلسه مسئولان صنعت و معادن سیرجان شرکت کرد تا مشکلات این بخش‌ها را بررسی و بر روند اجرای طرح مثلث توسعه و پیشرفت استان کرمان تاکید کند.

 

منبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد