باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

آبان ماه، بارگیری قطعات کارخانه فولاد دزفول از ایتالیا به ایران/ پایان سال، آغاز نصب کارخانه فولاد در دزفول


نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی:
     
مهندس پاپی زاده گفت: اگر تحریم ها اجازه دهد تا پایان سال 93 نصب کارخانه در دزفول آغاز می شود.

مهندس “عباس پاپی زاده” نماینده مردن دزفول در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دزفول امروز به آخرین اقدامات صورت گرفته برای احداث کارخانه فولاد دزفول اشاره و افزود: از ۶ ماه قبل که قرارداد ساخت شرکت فولاد را با کارخانه ای در ایتالیا به امضا رسانده ایم، تلاش های بسیاری صورت گرفته تا موانع کاهش سرعت ساخت این کارخانه برطرف شود و با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد کارخانه فولاد در کشور ایتالیا ساخته شده است.

 

وی، یکی از مشکلات مهم این پروژه را تامین ارز مورد نیاز عنوان و اظهار کرد:   تلاقی تحریم ها با تامین ارز پروژه سبب شد تا نزدیک یک سال درگیر تامین ارز مورد نیاز پروژه باشیم که بتوانیم با این ارز و یورویی که تهیه می شود با طرف خارجی قرارداد ببندیم و قطعات کارخانه را در ایتالیا ساخته شود.

مهندس پاپی زاده تصریح کرد: جلسات مکرر با وزیر اقتصاد و دارایی دولت قبل و فعلی و روسای بانک مرکزی داشتیم تا بالاخره یکی از بزرگترین بحث های این پروژه که تامین ارز مورد نیاز آن بود، حل شد .

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:سرمایه گذار مربوطه بعد از تامین ارز مورد نیاز، وارد مذاکره با طرف خارجی شدند و قرارداد ساخت کارخانه را نهایی کردند که ساخت کارخانه از مرز ۵۰ درصد گذشته و امیدواریم آبان ماه بتوانیم بحث بارگیری به سمت ایران را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: اگر تحریم ها اجازه دهد تا پایان سال ۹۳ نصب کارخانه در دزفول آغاز می شود.

پاپی زاده به اقدامات صورت گرفته با اشاره به فراهم شدن زیرساختهای این کارخانه در دزفول به تشریح اقدامات صورت گرفته در این باره پرداخت و گفت: زیرسازی های انجام شده بحث انتقال آب به سر پروژه تقریبا تمام شد، و لوله گذاری انجام شد ولی در مورد تامین برق مشکل داریم چون زیرساختی در منطقه نیست.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: نزدیک یک سال دنبال مجوزات و زمین ۱۵ هکتاری پست ۴۰۰ برق بودیم که این کار صورت گرفت و برای تامین برق مورد نیاز منطقه، ناچار شدیم پست ۴۰۰ دوم را در آن منطقه احداث کنیم که کارخانه فولاد بتواند برق مورد نیاز خودش را تامین کند.

عباس پاپی زاده، اظهار کرد: برای تامین زمین پست ۴۰۰ دوم، معاون وزیر جهاد کشاورزی  و  رئیس امور اراضی کشور را به دزفول دعوت کردیم تا با اختصاص ۱۵ هکتار دیگر برای پست دوم ۴۰۰ برق موافقت کنند که با اعلام موافقت خود بدنبال مجوز پست دوم ۴۰۰ هستیم و به زودی نصب پست ۴۰۰ دزفول را آغاز می کنیم.

مرجع:/دزفول امروز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد