باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

چرا وچگونه؟!!

باوی سلام:/اجرای طرحهای شتاب زده وبدون نظر کارشناسی گاها بجای سود رساندن به مردم به ضرر آنها خواهد بود.

در همه جای جهان ،قبل از اجرای طرحهای عمرانی نظرهمه کارشناسان  امر در مورد طرح مورد نظر سنجیده می شود وپس از اجماع نظرات ،طرح اجرایی می شود .

اما در شهرهای کوچک ،با توجه به نظر اشخاص طرحها اجرا شده وکمتر نظر کارشناسان در آن دخیل است .

در ادامه، آقای جابر عامری با عنوان چرا وچگونه؟؛ مسئله تردد وسایل نقلیه روبروی خیابان شهید عامری(کارون) را بررسی کرده اند.

لازم به ذکراست قرار است این خیابان به عنوان محور ارتباطی بین شهر ملاثانی به عنوان مرکز شهرستان وروستاهای آن دست آب باشد.

آیا تاکنون خروجی خیابان کارون(شهید عامری) را دیده اید؟

مشکل در ورودی و خروجی وسایل نقلیه به این خیابان است. به نظر شما چند مورد خلاف مسیر را طی می کنند. اگر اتفاق بیفتد مقصر کیست؟

دقت کنید. موتور یا ماشینی که از نقطه یA می خواهد وارد  

 خیابان کارون(E) شود از کجا می آید. حتماً می گویید از کنار بانک ملی دور بزند.

این حرف شما است ولی من کسی را ندیدم که این کار را بکند. اگر کسی بخواهد از نقطه ی B یا C وارد خیابان شود همین مشکل را دارد.

برای خروج از این خیابان باز مشکل وجود دارد. برای خروج از خیابان و رفتن به نقطه یD چه مسیری را طی می کنید. جهت دور زدن را مشاهده (F) کنید. به مسیر های خلافی که مردم روزانه طی می کنند یعنی خطوط قرمز دقت کنید.

بدیهی است که ایجاد زمینه برای خلاف رفتن و فراهم نمودن زمینه ی وقوع اتفاق نه امری فرهنگی و نه مطلوب می باشد. حال اگر پل در انتهای خیابان ساخته شود که به نظر می رسد، در حال انجام است، چه اتفاق می افتد.

در انتها دو پیشنهاد در این زمینه نیز تقدیم می شود. این پیشنهادها در قالب نقشه ی زیر قابل مشاهده است.

نظرات 5 + ارسال نظر
شهروند سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 15:19

شورای اسلامی شهر از نظران دلسوزان استفاده کند و موضوع را پیگیری کنند .

راننده دوشنبه 16 تیر 1393 ساعت 17:37

اقای امری ای کاش پارکینگ هم توی نقشه می ذاشتید
متاسفانه وقتی میاییم بازار جای پارک وجود نداره

شهروند دوشنبه 16 تیر 1393 ساعت 12:30

این پیشنهاد را در قبل از اجرا و وتبدیل شدن به این وضعیت به شهردار سابق گفته شد اما توجهی به این پیشنهاد نکردند و گفتند که طرح تصویب شده و امکان تغییر وجود ندارد و شهرداری با نصب علائم راهمایی و رانندگی جلوی تخلف وسایل نقلیه را می گیرد . اما سئول این جاست که چرا راه تخلف را باز کنیم و بعد بخواهیم توصیه کنیم که تخلف نکنند . اگر برای عابران پیاده بخصوص در فصل مدارس حادثه تصادف اتفاق بیفتد شهردار و کارشناسان شهرداری جوابگزی روز قیامت خواهند بود . پیشنهاد می شود که شهرداری در این ورودیها و خروجی ها تجدید نظر کند و هرچه سریعتر معابر را اصلاح کند . مسئولین نصیحت مردم را بپذیرند و موضوع را در جلسه شورا مطرح و به شهردار ابلاغ شود که مشکل بر طرف شود .

poopak یکشنبه 15 تیر 1393 ساعت 16:26

من یادمه این طرح خیلی باعجله اجرایی شد.
به نظرم پیشنهاد دوم استاد منطقی تره

سعید یکشنبه 15 تیر 1393 ساعت 14:33

سلام
پیشنهاد خیلی خوبی ارائه کردید. ولی متاسفانه همانطور که خودتان فرمودید مشکل اینجاست که کسی به حرف کارشناس گوش نمیدهد. اکثر مشکلات ایران از همین جا نشات می گیرد.در تمام زمینه ها کسی که باید ساکت باشد حرف می زند و کسی که باید حرف بزند ساکت است چون کسی به حرفش گوش نمی دهد یا می ترسد حرف بزند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد