باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، چگونگی انجام جهش تحصیلی دانش‌آموزان را تشریح کرد.

نامدار عبدالهیان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «شرایط جهش تحصیلی دانش‌آموزان چگونه است؟»، خاطرنشان کرد: تا قبل از اینکه تکلیفی به آموزش و پرورش استثنایی بدهند، اگر اولیایی می‌آمد و می‌گفت فرزندم باهوش است، به اداره آموزش و پرورش مراجعه می‌کرد، امتحان می‌داد و به یک پایه بالاتر می‌رفت.

وی افزود: بعداً دیدند که مراکز غیردولتی این دانش‌آموزان را پذیرش می‌کنند و مقرر شد یک پیش شرط برای آن گذاشته شود؛ بر این اساس نخست فرد باید در آموزش و پرورش استثنایی حضور یابد و او از لحاظ ضریب هوشی بررسی شود و اگر آی‌کیو دانش‌آموز بالای 120 بود، اجازه می‌دهیم امتحان دهد.

عبدالهیان با بیان اینکه

 در واقع کار مربوط به دانش‌آموزان عادی است که در آموزش و پرورش استثنایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر آی‌کیو دانش‌آموز عادی بالای 120 بود اجازه شرکت در آزمون جهش تحصیلی را دارد؛ ضمن اینکه دانش‌آموز باید کلاس اول را به پایان رسانده باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تأکید کرد: دانش‌آموزی که امکان جهش تحصیلی دارد پس از تست آی‌کیو در استثنایی به آموزش و پرورش می‌رود و آنجا به مدرسه‌ای معرفی می‌شود و در آن مدرسه برای او سوال طرح کرده و در همان روز تصحیح می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر اولیا احساس می‌کنند دانش‌آموز آنها باهوش است و نیاز به جهش تحصیلی دارد باید نخست به آموزش و پرورش استثنایی مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در استان گیلان 900 دانش‌آموز بودند که ادعای جهش داشتند و پس از بررسی‌ها فقط 3 نفر آنها شرایط جهش تحصیلی را داشتند. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 14:18

بله واقعا که اینگونه هم باشد.من خودم دیدم اکثر کسانی که از جهش تحصیلی استفاده می کنند بعد با افت تحصیلی مواجه می شوند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد