باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

ارزش غذایی بامیه را بشناسیم

                         

بامیه گیاهی حاوی مواد معدنی، ویتامین ها ، الکترولیت و آنتی اکسیدان های مهم است. این گیاه در سراسر جهان یافت می شود.

 

به نقل از س ایت «هلث مد»، در رفع گرمازدگی موثر است.

از بروز دیابت پیشگیری می کند.                                                                       

بامیه از میزان بالای فیبر برخوردار است، بنابراین برای سیستم گوارشی مفید است.

به مبتلایان به آسم،مصرف بامیه توصیه می شود. ویتامین A موجود در آن برای چشم مفید است. کلسیم، ویتامین B کمپلکس و ویتامین K موجود در آن،برای تقویت استخوان مفید است. ناراحتی معده مانند یبوست، نفخ و ... را برطرف می کند. فیبر و لعاب آن، میزان قند خون را حفظ می کند و جذب آن را در روده ها تنظیم می کند. از بروز جوش پیشگیری می کند .

فوائد دیگربامیه   

دیابت بیماری است که به سختی درمان می شود اما می توان آن را کنترل کرد و یک زندگی سالم داشت. تزریق انسولین تنها راه حل بیماران دیابت نیست. می توان روی درمان های طبیعی برای کنترل میزان قند خون نیز فکر کرد. به نقل از سایت «هلث نیوز» بامیه گیاهی است که در کنترل این بیماری بسیار موثر است.برای استفاده از بامیه به منظور کنترل دیابت، شب کمی از انتها و ابتدای ۲ عدد بامیه را ببرید و در یک لیوان آب قرار دهید و روی آن را بپوشانید. روز بعد، آب آن را میل کنید. این کار باید روزانه انجام گیرد تا میزان قند خون کنترل شود. بامیه خام برای درمان قند خون موثرتر است. 

 

                         

نظرات 2 + ارسال نظر
حتولی --- اخراجی : پنج‌شنبه 15 آبان 1393 ساعت 15:32

علی جون دو روز بیشتر نرفتی تلبومه مرکز تولید محصول کشاورزی بامیه در خوزستان بگو ببینم چگونه فهمیدی بامیه ارزش غذائی بالایی دارد ؟ تو خودت چقدر بامیه مصرف می کنی ؟ حالا که از تلبومه به معاونت مدرسه طالقانی رفتی خواهشا" در مورد مضرات و عوافب ورود فاضلاب و آب شست و شوی اموات غسالخانه شهرداری در جوار مدرسه طالقانی و سپس این آب وارد تصفیه خانه ملاثانی می شود و خطر شیوع بیماری کمی تحقیق و اطلاع رسانی بکنید ؟ این یک معضل بهداشتی و مربوط سلامت مردم شهر ملاثانی می باشد.

poopak یکشنبه 11 خرداد 1393 ساعت 13:15

ممنون لتلیت بامیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد