باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

اهمیت حفظ آبروی مومن

 آبرو در لغت به معنای ناموس و شرف و اعتبار و ... آمده و انسان به خاطر کرامت ذاتی که دارد جانشین خداوند متعال در روی زمین شده و از طرفی فرشتگان هم مامور به سجده کردن برای انسان شدند تا جایی که ابا کننده از آن از درگاه الهی رانده شد . بنابراین نفس این انسان محترم   و شایسته احترام است.  

با توجه به وضعیت بدمعیشتی پیش آمده برای عموم مردم وبه خصوص افراد ضعیف جامعه ،توجه به افراد مستضعف باید در اولویت کاری مومنان باشد.  

در شهرستان باوی افراد بی بضاعت فراوانی به چشم می خورند که فقط در ایام خاص همانند انتخابات توسط کاندیداتورها یادی از آنها می شود.وبه هنگام گرفتن رای به فراموشی سپرده می شوند .این افراد صورت خود را با سیلی سرخ می کنند وآبروداری می نمایند. 

در چند ماهه اخیر با توجه به تحقیقی که با سرکشی به برخی از موسسه های خیریه  انجام شده، متوجه

پایین آمدن کمک های مردمی به موسسات شده ایم .وطبق اظهار موسسین وضعیت بدمعیشتی باعث پایین آمدن این کمک هاشده است. 

سطور بالا برای اهمیت کمک به هم نوع وتبین اهمیت موضوع نگاشته شده است وهدف سیاسی را دنبال نمی کند .کمک مادی به هم نوع بااهمیت است اما با اهمیت تراز آن حفظ آبروی مومن است .

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرمایند : از خداوند درخواست کردم که در روز حساب حساب رسی امت را به خودم واگذار کند که بندگان اگر لغزشی داشتند آبروی من پیش پیامبران پیشین نرود . خداوند پاسخ داد حساب آنها را خودم به عهده می گیرم که اگر لغزشی داشتند آبرویشان پیش تو نرود . 

عن ابی عبدالله علیه‌السلام قال: قال رسول‌الله صلی‌الله علیه‌ واله، قال الله تبارک و تعالی، مَن اَهان لی ولیا فقد ارصد لمحاربتی؛ (2)

امام صادق علیه‌السلام فرمود که رسول خدا فرمودند: خداوند تبارک و تعالی فرموده است: هر کس دوستی از دوستان مرا خوار کند، در کمین جنگ با من نشسته است.

بی شک در مورد حفظ آبروی مومن احادیث و روایات زیادی در اسلام ذکر شده است که ما را به حفظ آبروی هم نوع خود دعوت کرده است این آموزه ها گاها به طور مسقیم وگاهی به صورت داستان بیان شده اندبه طورمثال

ابو بصیر می گوید از امام باقر علیه السلام پرسیدم : مردی از یاران ما فقیر است و من می خواهم زکات خود را به او بدهم ، اما او شرم می کند که زکات بگیرد . آیا لازم است به او بگویم که این زکات اموال است ؟

حضرت در جواب فرمود : عملی که خدا بر تو واجب نموده انجام بده ولی مؤمن را خوار مکن .   

در مورد آبروی مومن حرف  و حدیث فراوان است که در این مقال نمی گنجد. 

پس بیاییم برای حفظ آبروی هم وطنان خود صرفا برای خدا کار کنیم و اسم ویا عکسی از آنها منتشر نکنیم . که عکاس واقعی ،عکس می گیرد و اجر ما را چند برابر می دهد. 

نظرات 1 + ارسال نظر
عباس سه‌شنبه 13 خرداد 1393 ساعت 14:15

باسلام
احسنت مطالب بسیارپرمعنا وزیبایی به تحریر درآوردی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد