باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

بصیرت سیاسی (ناتوی فرهنگی )-قسمت اول

اهمیت و ضرورت بحث   

شناخت نقاط قوت و ضعف خود و دشمن و توجه داشتن به معنویت و کار جدی در این زمینه می باشد . 

در خصوص بررسی نقاط قوت و ضعف دو اصل اساسی مطرح است ؛ یکی شناخت نقاط قوت درونی نظام جمهوری اسلامی برای مواجهه با بیرون و دیگری شناخت فرصتها و چالشها و تهدیدات بیرونی .  

راهبرد مورد نظر نیز با توجه به این اهداف شکل گیرد ؛نخست کاهش نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت و از سوی دیگر کاهش و تحدید  تهدیدها و گسترش فرصتها ی بین المللی . نقطه قوت یک راهبرد بر اساس الگوی فوق در موقعیتها و مقتضیاتی است که نظام جمهوری اسلامی ایران بتواند : 1- مولفه های قدرت درونی خودر ا با فرصتها ی بین المللی موجود پیوند داده و منافع ملی و امنیت ملی خود را بر این اساس تامین کند ؛ 

 2- همزمان تلاش کند تا تهدیدهای بیرونی با نقاط ضعف درونی پیوند نیابد .چون در چنین شرایطی سیستم بیشترین ضربات را از تهدیدهای بیرونی متحمل خواهد شد . 

در قالب همین الگو ، جمهوری اسلامی ایران باید بتواند نقاط قوت خود را بر روی نقاط ضعف دشمن یا دشمنان موجود متمرکز کرده و آنها را وادار به تامین حد ممکنی از منافع یا مولفه های امنیت ملی خود نماید .  

تعریف مفاهیم :  

1- فرهنگ: از فرهنگ به مجموعه دستاوردهای معنوی یک کشور یاد کرده اند . به مجموعه توانمندیهایی که انسان به کمک اندیشه و تفکر در محیط پیرامون ایجاد می کند نیز فرهنگ گفته اند . فرهنگ به مجموعه دانشها، بینشها ، باورها، آداب و رسوم و سنتها ی عمومی افراد یک جامعه اطلاق می شود که نسل به نسل منتقل می شود . 

 2- ناتو: با صف آرایی کشورهای طرفدار سرمایه داری به رهبری آمریکا در مقابل بلوک طرفدار سوسیالیسم ، به رهبری شوروی سابق پیمانی نظامی به نام ناتو شکل گرفت و سازمان پیمان اتلانتیک شمالی بوجود آمد .  

3- ناتوی فرهنگی : این اصطلاح تو سط مقام معظم رهبری و در جمع دانشجویان و دانشگاهیان استان سمنان در تاریخ 18/8/85مطرح گردید . ناتوی فرهنگی در واقع اتحادیه کنسر سیومی نرم افزاری ، رسانه ای از اعضای ناتو است که با بمباران افکار عمومی جامعه هدف ، تغییر هویت فرهنگی (ارزشها،همجارها،اعتقادات،باورها،سمبلها،و نمادها) آنان و سپس تغییر رژیم های سیاسی را دنبال می کنند . به عبارت دیگر رویکرد اصلی ناتوی فرهنگی جنگ نرم و هدف اصلی آن نابودی هویت ملی جوامع بشری به ویژه مقابله با ایمان انسانهایی است که می خواهند از هویت دینی و ملی خود شرافتمندانه دفاع کنند . 

اعضای ناتوی فرهنگی با بهره مندی از 57 سال تجربه نظامی گری ،تاسیسات پایه ای فرهنگی را در حوزه رسانه ها شکل داده اند . در این مجموعه چهار خبر گزاری بین المللی ، شبکه های خبری - مانند بی بی سی ، سی ان ان ، تاسیسات ماهواره ای که ارسال امواج صدها شبکه ماهواره ای را برعهده دارند ، صدها روزنامه و هزاران پایگاه خبری و تبلیغاتی را تغذیه می کنند .  

این تاسیسات ارزشهای مشترک غربی را منتشر و تلاش می کنند تا ارزشهای مقاوم در برابر خود را کمرنگ و از بین ببرند . ناتوی فرهنگی یک نوع جنگ سیاسی است که دشمن از آن  علیه ملتها استفاده می کند.و وزارت فرهنگ بلوک غرب بدست سازمان سیا آمریکا اداره می شود .  

باندهای بین المللی زر و زور برای تسلط بر منافع ملتها ، سازمان نظامی ناتو تشکیل داده بودند ، اکنون برای نابودی هویت ملی جوامع بشری و تحقق بیشتر اهداف شان در پی تشکیل ناتوی فرهنگی هستند تا با استفاده از امکانات زنجیره ای ، متنوع و بسیار گسترده رسانه ای ، سر رشته تحولات سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشورها و ماتها را بدست بگیرند ، باید هوشیارانه ، این مسئله را زیر نظر داشت .  بحث ادامه دارد

امیدوارم بحث مورد استفاده جوانان عزیز قرار بگیر د .  

 

نظرات 2 + ارسال نظر
نویسنده جمعه 29 فروردین 1393 ساعت 23:25

از حسن توجه آقای محمدی تشکر و قدر دانی می شود که مطالب را مطالعه می نمایند .

محمدی جمعه 29 فروردین 1393 ساعت 22:15

به نظرمیاد 64سال از زمان تاسیس ناتو گذشته نه 57سال

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد