باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

گاردریل


بعضی وقت ها از خودم می پرسم که آیا شهرداری ملاثانی و شورای شهر که ناظر بر انجام کارها و وظایف شهرداری است به نفع مردم کار می کنند یا به ضررشان! ممکن است بگویید که چه سوالی است که می پرسی؟ و شاید هم سراسیمه بگویید مگر چیزی شده که اینچنین سؤالی به ذهنتان رسیده است؟ اما من برای سوالم دلیلی هم دارم. وقتی می بینم که گارد ریل را بر می دارند و به جای آن سنگ و سیمان، همان جدول کاری خودمان و ظاهراَ آیلند خودشان (اگر اشتباه می کنم اصلاح بفرمایید) می کارند به من حق بدهید که به کار شهرداری و شورای شهر شک کنم و از آن ها انتقاد کنم. آیا این تیشه به ریشه ی خود زدن نیست؟

این به جستجوی فواید گارد ریل بنده با گوگل می ماند، وقتی که نوشتم: "فواید گاردریل" اولین سطر جستجوی گوگل فواید و مضرات کله پاچه آمد!!!!!!!! جان من! باور ندارید خودتان هم توی گوگل امتحان کنید اگر این نتیجه آمد پس من را ملامت نکنید. لابد بعد از این واقعه قصد دارید که من به اینترنتم شک نکنم که واقعاَ گاردریل کجا و کله پاچه کجا؟به شما هم حق می دهم که باور نکنید! البته درست است که امروز عصر عیال ما را برای خرید کله پاچه تا کشتارگاه فرستاد ولی شرکت گوگل که از این موضوع خبر ندارد! ولی به هر حال جستجویم جای دیگر نتیجه داد. در ویکیپدیا درباره گاردریل اینگونه نوشتند : گاردْریل یا جان‌پناه ایمنی راه سامانه‌ای نرده‌وار است که در کنار راه‌ها نصب می‌شود تا از انحراف خودروها و روندگان از مسیر راه جلوگیری کند.گاردریل همچنین به منظور کاهش میزان خسارات و تلفات ناشی از انحراف خودرو و جلوگیری از سقوط در پرتگاه به کار می‌رود. خاصیت انعطاف‌پذیری نرده گاردریل باعث جذب انرژی شده و به کاهش شدت تصادف می‌انجامد. محل‌های نصب گاردریل بیشتر لبه کناری پرتگاه‌ها، محور میانی آزادراه و بزرگراه ، دو طرف مسیرهای با پیچ تند و قوس‌های پی در پی و معابر دارای شیب تند است[1].
البته هر آدم عاقلی می داند که گاردریل نسبت به دیواره بتونی کارایی بیش تری دارد ولی نمی دانم چرا شهرداری ملاثانی و شیبان مدتی است که شروع به از بین بردن گاردریل و استفاده از جدول سیمانی می کنند؟ اگر پول و پله و بودجه اضافه دارید جاهای دیگری هست که می توان از این پول ها استفاده بکنید. از جمله 1.کارهای فرهنگی؛ که هر چه در این عرصه هزینه کنید فواید چند برابر در آینده نصیب شهر و کشور می کند، که هر چه ما مشکل داریم از نیاز به کار و کم کاری در حوزه فرهنگی است. 2.مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر (از لحاظ فرهنگی)؛ 3.ایجاد فرصت های اشتغال 4.زیرسازی و بهسازی خیابان های شهر 5.کمک به فقرا و ایتام 6.کمک به مدارس و اماکن فرهنگی 7.بهسازی و کمک به اداره آب و فاضلاب برای خلاص کردن مردم از آب گرفتگی خیابان ها و هزاران جای دیگر. البته من بر این واقفم که این مواردی که برشمردم متولیان خاص خود را دارند و بعضی ها وظایف مستقیم شهردداری نیست و از تخصیص بودجه هم اطلاعاتی دارم ولی به هر حال وقتی شهرداری و شورای شهر  بودجه اضافی دارند که نمی دانند در چه اولویت هایی باید خرج کنند این مواردی که برشمردم ارجحیتی دارند. خداوند همه ی ما را به راه راست هدایت فرماید.
نظرات 2 + ارسال نظر
شهروند دوشنبه 11 فروردین 1393 ساعت 10:12

فکر نمیکنم خیلی زرنگ باشی.البته ببخش بنظرم خیلی هم خامی

سلام علیکم
همه ی کسانی که بنده را می شناسند می دانند که هیچ وقت ادعای زرنگی نکرده ام . بله من خامم. اما خوشحالم که نوشته ام باعث چنین واکنشی از شما شده چون نشان دهنده عصبانیت شما از نوشته ی برحق من است.سیزدهم فروردین نتیجه کار را دیدیم وقتی آب باران تا نصف جاده را گرفت چون آقایان خروجی برای آب باران در جدول کاری تعبیه نکردند.
باتشکر سعید سعیدی

بچه خوب وزرنگ جمعه 8 فروردین 1393 ساعت 10:17

برای گزارش دهی خوبه .لااقل بگن ما هم کاری انجام دادیم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد