باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

از احساسات جوانان استفاده سیاسی نکنیم !


در مسابقه دیروز فوتبال فولادو الفتح عربستان،جوانان بسیاری آمده بودند تا تیم محبوب فولاد را تشویق کنند.براثر ترافیک پیش آمده برخی از تماشاگران چند کیلومتری پیاده روی کردند . 

انصافا نظم خوبی بر ورزشگاه حاکم بود.به محض ورود بازیکنان دوتیم ،تماشاگران شروع به تشویق هردو تیم کردند که این امر نشان از ادب ومهمان نوازی جوانان خوزستانی داشت که به نوبه خود این  حرکت کم نظیر بود.

 

از ابتدای بازی تا انتها برعکس ،برخی بازیها هیچ گونه توهین،ناسزاو... در کارنبود.تنها مسئله ای که رخ داد پرتاب فقط یک ترقه بود که خیلی از تماشاگران وهواداران عقیده دارند که این عمل توسط کاسنی انجام شده که؛ می خواهند فولاد را از داشتن تماشگر محروم کنند. 

بعداز این پیروزی جوانان خوزستانی شروع به شادی در خیابانها کردند در این شادی هیچ خبرگزاری از توهین ویا خرابکاری جوانان در سطح شهر خبری مخابره نکرد.  

بجز جایگاه بدی که برای خبرنگاران تدارک دیده شده نقصی در برنامه بازی نبود.بیش از 25 هزار تماشاگر در یک روز غیر تعطیل و بارانی از این بازی دیدن کردندکه شاهدان عینی این رقم را نزدیک 40هزار عنوان کردندهمچنین طبق اعلام گزارشگر ورزشگاه غدیر اهواز بیش از 37 هزار نفر از این بازی استقبال کردند.

مسئله درد آور این است که برخی سایتها سعی دارند حاشیه سازی کنند ومسابقه بین المللی را که بعد از 17 سال در اهواز برگزار شد را سیاسی کنند. 

قضیه از این قرار است که برخی جوانان با لباس محلی (دشداشه )به ورزشگاه آمده بودند وبا زبان عربی که زبان دوم ایرانی هاست تیم فولادرا تشویق می کردند. 

برخی سایتها با تیتر کردن این تشویقات سعی در القا تصور خود به مردم بودند که این جوانان خواهان جداشدن خوزستان از ایران هستند!!! وآن را با کار چند وقت پیش هم وطنان ما در شمال غرب ایران مقایسه می کردند !جالب اینکه برخی نویسندگان متن هم اهوازی اهستند! 

نمونه تیتر سایت طرفداری که با خواندن این مطلب مضحک می توان به سخیف بودن این نوشته ها پی برد.

این شعارهای عجیب؛اتفاقی که نباید می افتاد

سوال :چرابعضی ها  با سیاسی کردن احساسات جوانان می خواهند به اهداف سخیف خود برسند ؟آیا نباید با چنین اشخاصی که دست به قلم هستند وخواهان تفرق می باشند برخورد جدی شود؟ 

کجای این شعار بوی تجزیه طلبی می هد؟

یاالهواز العربی، جیبینه الکاس الذهبی

ای اهواز عربی، بر تنم جامه طلایی بپوشان

قضاوت را به عهد صاحبان وجدان می گذاریم



نمونه اخبار منتشرشده در سایت ها حاکی از بازی بی حاشیه فولادوالفتح عربستان:/

 

خبرگزاری مهر

افکار نیوز

ایسنا

ورزش 3

تابناک

نظرات 11 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 21 مرداد 1393 ساعت 17:56 http://baner98.ir

دوستان عزیز این شعار هیچ ربطی به سیاست وتجزیه طلبی نداره ما عرب زبانیم ودوست داریم با زبان عربی تیم خودمون رو تشویق کنیم مثل اذری ها پس اینقدر حاشیه سازی نکنید یکم جنبه داشته باشید یه الاهواز العربی جیبنه الکاس الذهبی

مرتضی جمعه 26 اردیبهشت 1393 ساعت 14:56

حتما خودت همشعار دادی هااااااااااااااااااااااااااااااااا

تیمور دوشنبه 11 فروردین 1393 ساعت 04:57

یاالهواز العربی، جیبینه الکاس الذهبی
آفرین بر احوازی ها کیف کردم .من هم آزربایجانی هستم

احمد پنج‌شنبه 7 فروردین 1393 ساعت 09:10

من خودم عرب هستم ولی از این شعار خیلی ناراحت شدم. ما ایرانی هستیم با هر قومیتی و زبانی. باید ایرانی باشیم و ایرانی رفتار کنیم. کاری نکنیم که ازش برداشت بد بشه. چه اشکالی داره با زبان فارسی تشویق کنیم و شعار بدیم؟

دلسوزر چهارشنبه 28 اسفند 1392 ساعت 00:31

عزیزم ابواحمدنگفتم تشویق ممنوع هست شما باهرلهجه وزبانی تبم خودت تشویق کن ولی فراموش نکن ایرانی هستی ودرخاک ایران زندگی میکنی

احمد/ح یکشنبه 25 اسفند 1392 ساعت 19:01

متاسفانه بعضی ها بدون خواندن مطلب همین طوری علکی نظر می دن!
آقای دلسوزر اگر واقعا دلسوز بودید اول مطلب را می خواندید ومی فهمیدید که همه فولاد را تشویق می کردند؟کجای ایران تشویق به زبان محلی ممنوع است؟

دلسوزر یکشنبه 25 اسفند 1392 ساعت 18:05

سلام به جای این شعاردادن هاکمی منطقی ترعمل کنیم خوب ببینیدعربستان چطورعلیه ماشعارمیده وچگونه برخوردمیکنه که بخواهیم ازتیمشون حمایت کنیم فرهنگ واصالت ماسرجای خودش خواهدبودولی فراموش نکنیم که ماایرانی هستیم وخواهیم بود

حسن جمعه 23 اسفند 1392 ساعت 21:59

با سلام من تو استادیوم بودم جو بسیار خوبی بربازی حاکم بود وتماشاگران خیلی بانظم وپرشور تیم محبوشون فولاد رو تشویق می کردن متاسفانه بعضی ها زورشون اومده بود که تماشاگران به زبان مادری خود تیم شهرشون رو تشویق بکنند بخاطر همین جو سازی می کنند .

ابوحمید جمعه 23 اسفند 1392 ساعت 11:38

هرچی می کشیم از این تنگ نظریهاست.اگر بتوان جلوی برخی از این اشخاص را گرفت وحدت ملی محقق می شود .

علی پنج‌شنبه 22 اسفند 1392 ساعت 14:48

سلام
من استادیوم بودم و تعجب کردم از شعارها
یه سری دشداشه پوش هماهنگ شده وارد استادیوم شدن و شهار احواز العربی دادن که خیلیها جوگیر شدن و تکرار کردن
باهواز عربی نیست ایرانیه
من خودم عربم ولی این شعار اولین بار بود میشنویمش

سعید چهارشنبه 21 اسفند 1392 ساعت 23:21

سلام
البته اگه اشتباه نکنم اسم درست تیم سعودی الفاتح هست نه الفتح

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد