باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

چرا مردم را علیه اصفهان تحریک می‌کنید؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه موضوع آب نباید سیاسی شود، گفت: اظهاراتی مانند اینکه نمی‌گذاریم یک قطره آب به پایین دست برود در شـأن مسئـولان نظـام جمهـوری اسـلامـی نیسـت. ایـن اظهارات تحریک کننده فقط ایجاد تنش و درگیری بین اسـتـان‌هـا مـی‌کـنـد کـه بـه نـفـع کـشـور نـیـسـت و مـوجب سوء‌استفاده دشمنان می‌شود.

باوی سلام به نقل از روزنامه نصف جهان  : /حجت الاسلام‌ و‌ المسلمین احمد سالک با اشاره به اینکه چرخه زندگی همه انسان‌ها وابسته به آب است، افزود: هفت سال خشکسالی در اصفهان، خشک شدن رودخانه زاینده رود را به دنبال داشت و خشک شدن زاینده رود مساوی است با افسردگی مردم و خراب شدن روحیه آنها به خصوص کشاورزان شرق و باغداران غرب. 

نـمـایـنـده مـردم اصـفـهـان در مـجـلـس شـورای اسـلامـی با یـادآوری حـادثـه تلخـی که سال گذشته برای کشاورزان شرق اصفهان اتفاق افتاد، ادامه داد: زخمی شدن و آسیب دیـدن عـده‌ای در جـریـان ایـن حادثه تلخ جای دغدغه و نگرانی دارد به طوری که اگر کمبود آب مدیریت نشود در آینده با مشکلات بیشتری روبرو خواهیم شد. 

وی مدیریت منابع موجود آب را از سوی مردم و مسئولان ضــروری دانـسـت و گفـت: آب، حـق مـردم اسـت و ایـن موضوع نباید سیاسی شود و هرکس هم که بخواهد به این مـوضوع دامن بزند، ایجاد تنش و درگیری بین استان‌ها  مـی‌کـنـد.. 

 کـه ایـن بـه نـفـع کـشـور نـخـواهـد بـود و مـوجب سوء‌استفاده دشمنان می‌شود. 

حـجــت الاســلام‌و‌الـمـسـلـمـیــن ســالــک اضــافـه کـرد: در 14‌دی‌مــاه امـســال یـکـی از روزنـامـه‌هـا از قـول استـانـدار چهارمحال و بختیاری اعلام کرده که در نشست شورای آب کشور در هفته گذشته با حضور استانداران اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری، حقانیت چهار محال و بختیاری ثابت و قرار شده تا انجام اقدامات کارشناسی در این مورد، ادامه حفر تونل گلاب 2 متوقف شود.

وی بـــا انـتـقـــاد از اظـهــارات تـحــریــک کـنـنــده اسـتــانــدار چـهــارمـحــال و بـخـتـیــاری در هـفـتــه‌هــای اخـیــر، گـفـت: حرف‌هایی مانند اینکه مردم استان چهارمحال و بختیاری نـبـایـد از تـعـطـیل شدن این پروژه مطمئن باشند و باید تا تعطیلی رسمی هر دو پروژه یعنی بهشت آباد و گلاب2 به تلاش و اعتراض خود ادامه دهند!‌موجب تحریک مردم در بـرابـر مـصـوبـات دولت و قانون، آن هم از سوی یک مـسـئـول دولـتی است. وی گفت: استاندار چهارمحال و بـخـتـیـاری گـفـتـه هـمـیـن دسـتـاوردهای نامطمئن به دلیل تـجـمـعـات، اعـتـراضـات و تـلاش‌های مردم، دوستداران محیط زیست و مسئولان استان بوده و حتی در صورت تـوقـف کـامـل و رسمی این پروژه‌ها باید همیشه مراقب پروژه‌های مخرب که معمولاً از سوی استان اصفهان به صورت مخفیانه انجام می‌شود باشیم. 

وی خطاب به استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تعبیر پروژه‌های مخرب معمولاً برای دشمنان به کار می‌رود و زیبنـده مسئـولان کشـور نیسـت، همچنین برخلاف تمام مصوبات دولتی و کارشناسی‌هایی است که تاکنون برای این پروژه‌ها صورت گرفته است. 

حـجـت الاسـلام‌والمسلمیـن سـالـک ادامـه داد: استـانـدار چهارمحال‌ و‌بختیاری همچنین اظهار داشته در خصوص حفر تونل بهشت آباد هم با توجه به انطباق نداشتن میزان خروجی آب با واقعیت موجود، قرار شده در مورد شیوه انـتـقــال و عــواض مـنـفــی آن، کــارشـنـاسـی لازم و کـافـی صورت گیرد. 

وی در پـاسـخ بـه ایـن اظهـارات استـانـدار چهـار محـال و بـخـتـیـاری تـصـریـح کـرد: در جـلـسـه‌ای کـه وزیـر نـیـرو با نمایندگان یزد و اصفهان و چهارمحال و بختیاری داشت قرار شد در این باره کارشناسی‌های لازم صورت گیرد. با این حال چرا این حرف‌ها را علیه استان اصفهان می‌زنید و مردم را تحریک می‌کنید؟

 ‌نـمـایـنـده مـردم اصـفـهـان ادامـه داد: در هـمـیـن ویژه نامه شـخـصـی در مـطـلـبـی با عنوان قنات بهشت آباد یا مرگ چهارمحال و بختیاری اظهاراتی داشته که معلوم است یا اطـلاعـی از مـنـابـع آب چهار محال و بختیاری نداشته یا قـصــد تـحـریـک کـردن مـردم چـهـار مـحـال و حـتـی مـردم خوزستان علیه یک استان دیگر را دارد.

وی با انتقاد از مطالب عنوان شده درباره اثرات منفی اجرای طـــــرح‌هـــــای انــتــقـــــال آب در ایـــــن مــقـــــالـــــه گــفـــــت: ایــــن مقـالـه قـابـل تعقیب قانونی است اما آنچه اهمیت دارد این است که در پایان مقاله با طرح یک سئوال شرعی از مردم، مـراجـع تقلید و علمای اصفهان، عنوان شده که آیا گرفتن وضـو و انجـام طهـارت و غسـل و واجبـات شـرعـی بـا آب غصبی جایز است؟  ‌نماینده اصفهان با انتقاد از معرفی مردم و عـلـمای اصفهان به عنوان غاصب آب در این اظهارات، گفت: اصفهان مظلوم است و اصفهانی‌ها محجوب. مردم باید چشم و گوش خود را باز کنند که این نوع تعابیر جز تحریک کردن مردم علیه یکدیگر هدفی ندارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
مرتضی پنج‌شنبه 10 بهمن 1392 ساعت 09:14

واقعا مسخره است ما هم خشک سالی داریم یعنی فقط آنها آدمند؟ فعلا شما داردی سیاسیش می کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد