باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی
باوی سلام

باوی سلام

اولین مجله فرهنگی ،اجتماعی شهرستان باوی

مسئولان استان اجازه ندهند با یک زنجیره انسانی طرح انتقال آب به اصفهان متوقف شود

 باوی سلام به نقل از   پایگاه خبری تحلیلی اصفهان/ فارس: 

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان گفت: برخی رسانه‌ها در مسئله مذاکرات ژنو دنبال دوقطبی کردن جامعه هستند در حالی که این وظیفه رسانه‌هاست که ضمن بیان واقعیت‌ها، اصول نظام را حفظ کنند.

مجتبی فدا در نخستین یادواره شهدای رسانه و تبلیغات استان اصفهان در جمع خانواده‌های شهدای رسانه و نیز خبرنگاران و سایر مسئولان استانی ضمن تبریک ایام ربیع‌الاول و میلاد پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: رسانه‌ یکی از موثر‌ترین ابزارها برای مقابله با جنگ نرم دشمن است و در این راستا نیز اقدامات مقابله‌ با جنگ دشمن و تهدیدات نرم به سازمان بسیج واگذار شده است.

وی افزود: بسیج در قالب بسیج ده‌ها میلیونی و نیز آموزش، سازماندهی و به‌کارگیری آنها سعی در اشراف و احاطه اطلاعاتی دارد. 

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: در بخش داخلی کلاس‌های آگاهی‌بخشی و بصیرت‌بخشی در بسیج برای شناخت بیشتر ابعاد جنگ نرم به عنوان مهمترین ابزار رسانه مورد هدف بسیج قرار گرفته است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به تشکیل جبهه رسانه‌ای و نیز وحدت رسانه‌ای در مقابل دشمن اشاره کرد و گفت: رسانه‌های ما در مقابل تهدیدات دشمن باید به صورت هماهنگ عمل کنند و به عنوان مثال در مباحث انرژی هسته‌ای و نیز مذاکرات ژنو به محکوم کردن بیگانگان و نیز تلطیف اوضاع داخلی بپردازند.

فدا گفت: در دنیای غرب مشاهده می‌کنیم که کشور انگلیس، آمریکا به صورت هماهنگ و پیوسته و مداوم مطالبه‌گری خود را در خصوص مباحث ژنو شفاف بیان می‌کنند و مطالبه خود را تحمیل می‌کنند در حالی که در رسانه‌های داخلی کشور ما می‌بینیم که به جای اینکه هماهنگ عمل کنند خود را متهم می‌کنند و با بی‌انصافی در مورد هم قضاوت می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما با رسانه‌هایی که بودجه و اعتبار خود را از خارج کشور تامین می‌کنند کاری نداریم اما از رسانه‌هایی که با پول نظام تهیه می‌شود انتظار می‌رود که مدافع اهداف نظام باشند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه برخی رسانه‌ها به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند، افزود: عده‌ای از رسانه‌ها طرفدار مذاکره با آمریکا و برخی مخالف این قضیه هستند و در این میان برخی شکاف بین مردم و مسئولان را دنبال می‌کنند.

فدا اضافه کرد: چرا ما نباید حول محورهای نظام اهداف خود را سوق دهیم و این وظیفه برعهده رسانه است که اجازه ندهد چنین تهاجم‌هایی در کشور رخنه کند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود به مذاکرات ژنو اشاره کرد و گفت: چرا ما همه چیز را به مسئله مذاکرات گره زده‌ایم در حالی که همه چیز این مملکت حتی ارزانی و گرانی‌ها به مذاکرات پیوند نخورده‌ است اما دیده می‌شود که با شدت یافتن مذاکرات ژنو همه امورات کشور حول این مسائل می‌چرخد.

وی با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی از مذاکرات ژنو گفت: آمریکایی‌ها و به خصوص اوباما در بخشی از صحبت‌های خود عنوان کرده‌اند که در پشت پرده این مذاکرات به چیزی کمتر از گرفتن اصول، ارزش‌ها، نظام و انقلاب راضی نمی‌شوند.

فدا با اشاره به اینکه آنچه در مذاکرات ژنو و در مجامع جهانی مطرح می‌شود مورد قبول است و ما نیز صحبت‌های تیم مذاکره‌کننده را قبول داریم، افزود: همه این موارد در راستای استقلال، عزت و آزادی ملت ایران است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان عنوان کرد: نباید هیچ یک از مراکز صنعتی و هسته‌ای ما تعطیل شود.

سردار مجتبی فداء در یادواره شهدای رسانه و تبلیغات که در اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه مهم‌ترین ابزار مورد استفاده دشمن رسانه‌ها هستند، اظهار کرد: به واسطه همین مسئله بسیج مأموریت ساماندهی اقشار مختلف را بر عهده گرفته و در 19 قشر بسیج که یکی از آنها بسیج رسانه است به منظور هماهنگی، هم‌افزایی و هم‌پوشانی اقدامات رسانه‌ای را انجام می‌دهد.

وی افزود: رسانه به واسطه فراگیری و تأثیرگذاری و حجم عظیم ارتباط با نخبگان می‌تواند تأثیر مثبت در جامعه داشته باشند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص سه درخواست از رسانه‌ها و تاکید بر نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی شفاف و صادقانه، طرح و تبادل آراء و افکار در جامعه، تصریح کرد: باید این موارد در راستای منشور رسانه‌ای رعایت شود چرا که ما هنوز تعریفی از یک رسانه ایده‌آل، چهارچوب یک رسانه‌ خوب و نیز محتوای مطلوب نداریم، اما هم اکنون شاخص رسانه خوب در کشور وجود دارد.

*شاخصه‌‌های رسانه خوب در فرمایش رهبری تعریف شده است

وی با بیان اینکه شاخصه‌های رسانه خوب طبق فرمایشات رهبری و امام(ره) معین است و باید از انقلاب، نظام، اصول و ارزش‌ها دفاع کند، ادامه داد: این سئوال را باید از رسانه‌ها پرسید و اکنون مهم‌ترین ابزار تأثیرگذار که برد بیشتر از موشک دارد، رسانه است.

فداء گفت: باید پرسید رسانه‌های داخلی چقدر در قالب تشکیل جبهه رسانه‌ای هماهنگ عمل کرده‌اند و در پشتیبانی از انرژی هسته‌ای، توافقنامه ژنو و محکوم کردن دخالت بیگانگان در اوضاع کشور چقدر خوب عمل کرده‌اند و وظیفه هماهنگی این جبهه به عهده کیست.

وی افزود: رسانه‌های غربی بحث مطالبه‌گری خود را پس از مذاکرات ژنو بیان و خواسته خود را همواره مطرح می‌کنند، در حالی ما در نقد رسانه‌ها، خود را متهم و بی‌‌انصافی را بی‌حد به خرج می‌دهیم، چنانکه برخی را عوامل وابسته به غرب می‌دانیم.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه چرا برخی از رسانه دنبال ایجاد یاس و ناامیدی هستند، گفت: باید دید تا چه اندازه رسانه‌ها روحیه نشاط و امید را در جامعه رواج می‌‌دهند و درصدد همدلی بین مسئولان و مردم هستند، در حالیکه دشمنان به دنبال این تفرقه می‌باشند.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند که جامعه ما را دو قطبی کنند، بیان کرد: چرا رسانه‌های ما نباید حول محور نشاط، آمادگی، استقلال، عزت و نظام جمهوری فعالیت کنند.

فداء گفت: سئوال مطرح دیگر اینکه رسانه‌ها تا چه اندازه در برابر تهاجم‌ها در بنیادهای دینی جامعه هماهنگ هستند، در حالیکه ما در برابر تهاجم دشمن منفعل عمل می‌کنیم و می‌بینیم شبکه‌ای همچون "من و تو" به جامعه ما نفوذ کرده و رفته رفته این فرهنگ "من‌و تو" را با عناوین مختلف نظیر بوتیک فروشی‌من‌و تو، مغازه "من‌وتو" در جامعه نهادینه می‌کنند.

*چرا رسانه‌های داخلی جبهه ‌رسانه‌‌ای ندارند

وی با بیان اینکه دشمن اهداف خود را از طریق رسانه‌ها بیان می‌کند، افزود: به عنوان مثال در بحرین به اسم دفاع از حقوق بشر و مقابله با تروریسم از حاکم آن تعریف می‌کنند و از طرفی دیگر رئیس‌جمهور مصر را برکنار می‌کنند و از سویی دیگر در سوریه 150 هزار نفر تکفیری را با پشتیبانی و حمایت برای سقوط تحریک می‌کنند، در حالی که باید پرسید، ما چقدر جبهه رسانه‌ای در راه پشتیبان نظام ایجاد کرده‌ایم.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه در اصفهان می‌توان با همکاری خانه مطبوعات چنین فضایی را ایجاد کرد، گفت: رسانه‌های استانی می‌توانند لااقل چنین همگرایی را ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه گرایش‌های اصلی نظام و خط انقلاب باید حفظ شود، بیان کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی زمان شاه در یک برنامه تلویزیونی که چندین شب از شبکه یک سیما پیش بخش شد، با صراحت بیان کرد که نباید به غربی‌ها اعتماد کرد، چرا که هیچ زمانی متعهد به تعهدات خود نیستند.

فداء به جذابیت مطالب رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: مطالب باید منطبق بر آرمان‌ها و جهت‌ها در راستای تقویت نظام و رفع موارد ضداخلاقی باشد و رسانه‌ها باید بیشتر با هم هماهنگی و هم‌پوشانی داشته باشند.

*چرا در مقابل افشای دزدان بزرگ مملکت مماشات می‌شود؟

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید ابعاد 9 دی و نیز فتنه 88 را برای مردم تشریح کنند، افزود: هنرمندانه باید به ابعاد مختلف نظام پرداخت تا جبهه رسانه‌ای مدنظر رهبری تشکیل شود.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: باید بررسی شود که تا چه اندازه روزنامه‌های ما جذابیت داشته و مفید است و باید پیام‌ها درست و مبتنی بر آرمان‌ها انعکاس داده شود و رسانه‌ها نسبت به حرکات موذیانه دشمن جهت‌گیری کنند.

وی با انتقاد از رسانه‌ ملی در خبرسازی برخی دزدی‌های کوچک و نشان دادن آن گفت: چرا زمانیکه یک‌سری دو هزار میلیارد ریال را از کشور غارت می‌کند را با نام (برادران ر) صدا می‌کنند در حالی که باید واقعیت چهره‌ چنین افرادی را برای مردم نشان داد که این چنین دزدی بزرگی می‌کنند.

*مذاکرات ژنو باید به زبان ساده برای مردم تشریح شود

فداء با اشاره به مذاکرات ژنو اظهار کرد: مردم را باید در خصوص مذاکرات هسته‌ای به زبان ساده همراه کرد تا در صورت لزوم مردم پشت سر این مذاکرات بایستند.

وی افزود: اما آنچه در گام نخست مطرح شده، حداکثر‌ها است اما ما به حداقل‌ها اکتفا کرده‌ایم و باید عوامل ما دقت لازم را داشته باشند و خطوط قرمز نظام را از آنها مطالبه و سر مذاکرات ژنو کوتاه نیایند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تاکید کرد: نباید در این راه هیچ کارخانه‌ صنعتی و هسته‌ای بسته شود و در عین حمایت از دولت نباید صنعت هسته‌ای ما تعطیل شود.

وی اضافه کرد: ما نباید از اورانیوم 20 درصد کوتاه بیاییم و باید از آن دفاع کنیم و عدم کاهش سانتریفیوژها و رفع تحریم‌ها را در این راه مطالبه‌گری و اطلاع‌رسانی کنیم.

فداء در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به بحث کم‌آبی و خشک‌سالی اصفهان اشاره کرد و گفت: چرا پس از گذشت 33 سال از پیروزی نظام هیچ سرمایه‌گذاری در حوزه زاینده‌رود نشده و این مطالبه‌گری بر عهده رسانه‌ها است.

وی با بیان اینکه چرا وضعیت اطلاع‌رسانی ما به جایی رسیده که نماینده‌ مردم خوزستان که دید ملی ندارد نسبت به این مسئله مردم را تحریک می‌کند تا جایی که دیوار انسانی در کنار رودخانه کارون تشکیل شود.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه 400 هزار چهار محالی و نیز خوزستانی در اصفهان زندگی می‌کنند، تصریح کرد: این دلیل نمی‌شود که چنین اقداماتی انجام شود وقتی آب یک مطالبه ملی است.

وی گفت: بر خلاف افزایش جمعیت سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام نشده است در حالی که ظرفیت سد زاینده‌رود تغییری نکرده اما همه عوامل مصرف آب افزایش یافته است.

فدا بیان کرد: چرا باید پروژه 37 میلیاردی برای مطالبه مردم اصفهان متوقف شود و در این راه مسئولان استان باید مقابله و ایستادگی و اجازه ندهند با یک زنجیره انسانی و تحریک چند نفر این مطالب متوقف شود.

نظرات 3 + ارسال نظر
هاشم شنبه 28 دی 1392 ساعت 13:51

وقتی خبرتونو خوندم به این فکر کردم که آیا
"جانشین فرمانده سپاه استان خوزستان"
میتونه جواب همتای اصفهانی خودشو بده؟؟؟
میشه واقعا؟؟
اصلا داریم؟؟؟
ها؟؟؟

t+j پنج‌شنبه 26 دی 1392 ساعت 08:20

بفرما حتی مسولین نظامی هم واردصحنه شدند صحبت ایشان امنیت ملی را مختل نمی کنه؟؟!! مسولین ما یادبگیرن

حمید چهارشنبه 25 دی 1392 ساعت 23:38

سلام انتظار داشتم که حداقل سپاه و آقایون سپاهی دیدی وسیع تر و به دور از جانبداری نسبت به مرکز کشور به قضایا نگاه کند. مگر مردم خوزستان چه گناهی دارند که آب کارون به جای استفاده در خوزستان که دارای پتانسیل های عظیم کشاورزی و صنعتی و گردشگری و و برخوردار از بهترین خاک و بهترین جلگه کشور است باید ببینند که آب کارون برای نور چشمی های اصفهانی مصرف شود؟ گیریم که چهارصدهزار خوزستانی و چهارمحالی در اصفهان زندگی بکنندآیا این دلیل قانع کننده ای برای ظلم به 8 میلیون شهروند چهارمحالی و خوزستانی ساکن در خوزستان و چهارمحال و بختیاری می شود؟اگر از مردم ابایی ندارید از خدا بترسید. یا ایها الناس اتقو الله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد